نماینده پارلمان عراق:

سکوت دولت عراق، آمریکا را به هدف قرار دادن نیروهای الحشدالشعبی ترغیب می‌کند

احمد الکنانی نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح گفت که سکوت دولت عراق، آمریکا را به هدف قرار دادن نیروهای الحشدالشعبی و پایگاه‌های آن ترغیب می‌کند.

سکوت دولت عراق، آمریکا را به هدف قرار دادن نیروهای الحشدالشعبی ترغیب می‌کند
کد خبر: 468979
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۱:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد الکنانی نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح گفت که سکوت دولت عراق، آمریکا را به هدف قرار دادن نیروهای الحشدالشعبی و پایگاه‌های آن ترغیب می‌کند.

الکنانی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» تصریح کرد که دولت هیچ دلیل و توجیهی برای عدم اتخاذ موضع در قبال حمله آمریکا به الحشدالشعبی در خاک عراق ندارد به خصوص اینکه کمیته تحقیقات وقوع جنایت در عراق و نه در سوریه را تأیید کرده است.

او افزود که سکوت بغداد و عدم اتخاذ تصمیمی از سوی دولت باعث می‌شود آمریکا این جنایت‌ها را تکرار کند.

این نماینده پارلمان عراق گفت که ضروری است تحقیق درباره همکاری عراق با آمریکا و اعطای اطلاعات درباره نیروهای الحشدالشعبی به آمریکا، صورت گیرد به خصوص اینکه وزیر دفاع آمریکا به دریافت اطلاعات از طرف عراقی جهت اجرای حملات علیه الحشدالشعبی اذعان کرده است.

هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه گذشته منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا به دستور «جو بایدن» مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است، ادعایی که مقامات عراقی آن را رد کردند.

اما سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای به صراحت اعلام کرد که آمریکا مواضع الحشد الشعبی را در نوار مرزی عراق با آمریکا و نه خاک سوریه هدف قرار داده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها