انتقال خون گیلان به همه گروه های خونی نیاز فوری دارد

بابک پاکدل مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: هم اکنون به همه گروه های خونی به ویژه گروه خونی O و A منفی نیاز فوری است.

انتقال خون گیلان به همه گروه های خونی نیاز فوری دارد
کد خبر: 469109
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۳ ۱۷:۵۰:۱۳

اعتمادآنلاین| مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: هم اکنون به همه گروه های خونی به ویژه گروه خونی O و A منفی نیاز فوری است.

دکتر بابک پاکدل اظهار داشت: از مردم نوعدوست گیلان دعوت می شود تا برای تامین خون های مورد نیاز بیماران به تمام پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تمامی پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در پایگاه های انتقال خون استان رعایت می شود، اضافه کرد: نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و مردم استان می توانند با اهدای خون، نجات بخش جان بیماران نیازمند به این مایع حیاتی باشند.

وی بیان داشت: مردم نوعدوست استان گیلان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدا خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن 33332670 - 013 در طول روز نیز با شماره 33326006- 013 تماس بگیرند.

حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 60 سال "اهداکنندگان مستمر تا 65 سال"، حداقل وزن 50 کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال از چهار بار بیشتر نشود؛ همراه داشتن اصل کارت شناسایی شرایط اهدای خون است.

سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.


منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها