پیش‌روی خزنده دلار در کانال 24 هزار تومان

پیش‌روی خزنده دلار در کانال 24 هزار تومان در صرافی‌های بانکی ، زمینه را برای رشد دلار در کانال 25 هزار تومان در بازار آزاد فراهم کرد.

پیش‌روی خزنده دلار در کانال 24 هزار تومان
کد خبر: 469150
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۴ ۰۸:۳۶:۲۳

اعتمادآنلاین| پیش‌روی خزنده دلار در کانال 24 هزار تومان در صرافی‌های بانکی ، زمینه را برای رشد دلار در کانال 25 هزار تومان در بازار آزاد فراهم کرد.

به گفته فعالان بازار، قیمت‌ها در بازار میل به افزایش را نشان داد اما برخی معتقدند در صورت افزایش عرضه از سوی بازارساز این میل می‌تواند مهار شود. با این حال بالا گرفتن تنش‌ها تاثیر خود را بر فضای بازار آشکار کرده است.

دلار در برابر نزول به زیر مرز 25هزار تومانی مقاومت می‌کند. با این حال‌ این ارز توان عبور از سطح 25 هزار و 500 تومانی را نیز از خود نشان نداده است. در واقع در روزهای اخیر، بازار دلار بین دامنه 25 هزار تا 25 هزار و 500 تومانی گرفتار شده است.

روز چهارشنبه، اسکناس آمریکایی یک‌بار دیگر در همین دامنه حرکت کرد، ولی این‌بار نوبت قدرت نمایی افزایشی‌های بازار بود. در پنجمین روز هفته،‌ دلار 250 تومان افزایش قیمت را به ثبت رساند و به بهای 25 هزار و 300 تومان رسید. این افزایش در حالی رقم خورد که روز سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی 40 تومان افت قیمت را به ثبت رسانده بود.

به گفته بازیگران باتجربه بازار، هرقدر دلار بیشتر در حبس بازه 25‌هزار تا 25 هزار و 500 تومانی باقی بماند، سفته‌بازان از آینده بازار ناامید خواهند شد و به‌تدریج در موقعیت خروج از بازار قرار خواهند گرفت. دلار در تاریخ ششم اسفندماه وارد کانال 25 هزار تومانی شد و پس از آن نتوانست به کانال 24 هزار تومانی بازگردد. با این حال‌ پس از ششم اسفند، اسکناس آمریکایی قیمت بالای 25 هزار و 520 تومان را تجربه نکرده و همواره گرفتار نوسانات رفت و برگشتی در دامنه‌ای محدود بوده است.

در همین بازه زمانی نرخ حواله درهم نیز بیشتر در حوالی خط 7 هزار تومانی حرکت کرده است. درهم در صورتی‌که به بالای خط 7 هزار تومانی برود، معامله‌گران ارزی در بازار داخلی خریدار خواهند شد. برگشت درهم به زیر مرز 7 هزار تومانی موجب می‌شود که میزان فروش‌ها در بازار داخلی ارز بیشتر شود. روز چهارشنبه حواله درهم بالای خط 7‌هزار تومان نوسان می‌کرد و همین عامل زمینه‌ساز رشد قیمت دلار شده بود. در حالی‌که دلار در روزهای گذشته با توجه به خبرهای مربوط به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، اخیرا افزایش‌های محتاطانه‌ای را در پیش گرفته است؛ عامل این افزایش نیز خبرهایی بود که احتمال از دست رفتن برجام و تشدید تنش‌ها با آمریکا را برجسته می‌کرد. مهم‌ترین خبری که در حال‌حاضر معامله‌گران سکه و ارز به آن توجه دارند، بحث صدور قطعنامه علیه ایران و واکنش‌های بعدی است.

شبکه «العربیه» با انتشار بخش‌هایی از پیش‌نویس قطعنامه سه کشور اروپایی علیه ایران در شورای حکام، نوشت آنها از ایران خواستند که با آژانس اتمی شفاف باشد و اقدامات ناقض برجام را به عقب برگرداند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها