کد خبر: 469424
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۰:۰۶:۴۴
| |

ند پرایس:

خودداری اروپا از صدور قطعنامه علیه ایران بهترین راهکار بود

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده با اعلام حمایت از پیشنهاد مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، خودداری از صدور قطعنامه ضد ایرانی را بهترین راهکار دانست.

خودداری اروپا از صدور قطعنامه علیه ایران بهترین راهکار بود
کد خبر: 469424
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۰:۰۶:۴۴

اعتمادآنلاین| «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده روز پنج‌شنبه در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد که واشنگتن از پیشنهاد «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد مسائل بی‌پاسخ مانده برنامه هسته‌ای ایران پشتیبانی می‌کند.

وی در ادامه افزود که سه کشور اروپایی در حمایت کامل از ایالات متحده به این جمع بندی رسید که بهترین راه برای حمایت از رویه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خودداری از ارائه پیش‌نویس قطعنامه [ضد ایرانی] در نشست شورای حکام است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «ما از نتیجه نشست شورای حکام درباره ایران و طرح ارائه شده توسط مدیرکل آژانس اتمی خرسندیم و می‌دانیم که مدیرکل آژانس برنامه‌ای واقع‌بینانه پیشنهاد کرده که ایران آن را پذیرفته است».

ند پرایس در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص موضع واشنگتن در قبال گفتگوهای احتمالی میان ایران و آمریکا ظرف هفته‌های آینده گفت: «چیزی که همواره گفته‌ایم این است که ما نه خوش‌بین هستیم و نه بدبین. ما در عرصه دیپلماسی، هوشیار هستیم و می‌دانیم که با شرکایمان یعنی سه کشور اروپایی در این خصوص تعامل داریم».

وی اضافه کرد: «ما یک طرح راهبردی موسوم به «پایبندی در برابر پایبندی» پیشنهاد کرده‌ایم: اگر ایران به پایبندی کامل به برجام برگردد، ایالات متحده آماده انجام اقدامی مشابه خواهد بود».

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس اتمی نیز روز پنج شنبه گفت که ایران مایل است در نشستی با حضور کارشناسان فنی آژانس پیرامون مسائل جاری از جمله کشف اخیر ذرات اورانیوم در سایت‌های هسته‌ای گفتگو کند.

گفتنی است، به رغم انتشار اخباری مبنی بر احتمال به رأی گذاشته شدن قطعنامه محکومیت ایران در روز جمعه 15 اسفندماه در شورای حکام، بخش عربی صفحه توئیتر شبکه الجزیره روز پنج شنبه (به وقت تهران) در پیامی فوری از تصمیم تروئیکای اروپایی برای پس گرفتن پیش‌نویس طرح محکومیت ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داده بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها