کد خبر: 469430
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۰:۱۷:۰۰
| |

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

مشکلات مردم درباره حذف فیزیکی دفترچه تأمین اجتماعی حل می‌شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مشکلات مردم در زمینه حذف فیزیکی دفترچه تأمین اجتماعی در آینده حل می‌شود که با ارائه خدمات هدفمندتر و بهتر، وضعیت بهتر خواهد شد.

مشکلات مردم درباره حذف فیزیکی دفترچه تأمین اجتماعی حل می‌شود
کد خبر: 469430
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۰:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن فتحی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف فیزیکی دفترچه‌های تأمین اجتماعی و خبرهای مربوط به مشکلات مردم در این باره گفت: مشکلات مردم در زمینه حذف فیزیکی دفترچه تأمین اجتماعی در آینده حل می‌شود که با ارائه خدمات هدفمندتر و بهتر، وضعیت بهتر خواهد شد. چنین اتفاقی خدمات درمانی را به جامعه هدف می‌رساند و بیمار به معنای واقعی کلمه خدمات ارزنده را دریافت خواهد کرد.

وی افزود: حذف فیزیکی دفترچه تأمین اجتماعی به معنای صادر نشدن دفترچه جدید است و دفترچه‌های قدیم را می‌توان استفاده کرد. در نتیجه پزشکان در سربرگ می‌توانند این دفترچه‌ها را به کار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: زیرساخت‌های این موضوع قرار داده شده و مردم نگرانی نداشته باشند؛ حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی در مسیر ایجاد دولت الکترونیک است که زیرساخت تشکیل پرونده سلامت الکترونیک به شمار می‌رود.

فتحی بیان کرد: پیشتر به دلیل نبود رصد کافی و بانک اطلاعاتی مناسب، امکان داشت خدمات به جای دیگری داده شود که به همین دلیل، بیمار و جامعه هدف خدمات را دریافت نمی‌کرد و سوء استفاده‌هایی نیز از برگ‌های دفترچه رخ می‌داد. الکترونیکی شدن از سوءاستفاده‌ها جلوگیری می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره شکل‌گیری تجمعات و ازدحام مردم به ویژه در مراکز درمانی گفت: با بهره‌گیری از دولت الکترونیک و سیاست‌گذاری می‌توان از تجمعات مردم جلوگیری کرد و آنها را از بین برد. مردم و مراجعه‌کنندگان در مراکز درمانی و غیر درمانی با بهره گیری از یک زیرساخت الکترونیک خواهند توانست در زمانی مشخص به رفع مشکلات و نیازهای خود بپردازند. از طرفی رسانه ملی هم برحسب وظیفه برای فرهنگ‌سازی باید ورود کند؛ مصوبه مجلس در لایحه بودجه سال آینده و تعیین بودجه برای سازمان صدا و سیما برای تأمین برنامه‌های بهتر، در فرهنگ سازی اثر دارد.

این نماینده همچنین درباره وجود کرونا جهش یافته ایرانی در کشور یادآور شد که موردی در این باره گزارش نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها