کد خبر: 469461
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۱:۳۱:۱۹
| |

فواد حسین:

مقدمات لازم برای سفر پاپ به عراق فراهم شده است

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق در نشست مطبوعاتی پیش از سفر رهبر مسیحیان جهان گفت که مقدمات لازم برای دیدار پاپ فرانسیس از این کشور فراهم شده است.

مقدمات لازم برای سفر پاپ به عراق فراهم شده است
کد خبر: 469461
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۱:۳۱:۱۹

اعتمادآنلاین| پاپ فرانسیس امروز جمعه (5 مارس) طبق برنامه برای انجام سفر رسمی چهار روزه وارد عراق خواهد شد.

وزیر امور خارجه عراق در این نشست مطبوعاتی درباره سفر پاپ به عراق تاکید کرد که این رویداد نخستین سفر پاپ پس از شیوع ویروس کرونا در جهان است.


فواد حسین در این نشست مطبوعاتی که در بغداد برگزار شد، افزود: این سفر حامل پیام صلح، تسامح و مبارزه با خشونت است.


وی گفت: بغداد به عنوان پایتخت کشور آماده استقبال و پذیرایی از پاپ است.


وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد: همه اقوام، گروه ها و طیف‌های ملت عراق بدون استثنا مشتاق سفر و دیدار پاپ از کشورشان هستند.


فواد حسین یادآور شد که برنامه سفر از پیش و با هماهنگی همه طرف ها تعیین و تنظیم شده و کمیته برگزار کننده این دیدار همه تدارکات لازم را با هماهنگی واتیکان فراهم کرده است.


وی بیان کرد: وزارت امور خارجه عراق تسهیلات بسیاری برای خبرنگاران از همه جای جهان به منظور پوشش این سفر فراهم کرده و خبرنگارانی از سراسر جهان این سفر تاریخی را پوشش خواهند داد.


بر پایه اعلام واتیکان و مقام های عراقی، پاپ روز جمعه 5 مارس وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد خواهد شد و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در سرسرای تشریفات فرودگاه از وی استقبال خواهد کرد.


پاپ فرانسیس پس از آن برای استقبال رسمی به کاخ ریاست جمهوری خواهد رفت و با مقام های بلندپایه عراقی، اسقف‌ها و بزرگان کلیسای سریانی کاتولیک (سید النجاه) بغداد دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.


پاپ روز شنبه 6 مارس با هواپیما بغداد را به مقصد نجف اشرف ترک خواهد کرد تا با آیت‌الله سیستانی مرجع عالی شیعیان دیدار کند. سپس با هواپیما به ناصریه مرکز استان ذی قار خواهد رفت تا از شهر باستانی اور زادگاه حضرت ابراهیم (ع) دیدن کند.


پاپ پس از ذی‌قار و بعد از ظهر همان روز به بغداد باز خواهد گشت تا در آیین کلیسای «مار یوسف» در پایتخت شرکت کند.

رهبر کاتولیک‌های جهان روز یکشنبه 7 مارس 2021 به اربیل سفر می کند و با مقامات اقلیم و شماری از شخصیت‌های دینی در سرسرای فرودگاه اربیل دیدار خواهد کرد، سپس با بالگرد به موصل خواهد رفت تا در کلیسای «حوش البیعه» این شهر برای جان‌باختگان و قربانیان جنگ دعا کند.


پاپ پس از آن با بالگرد به کلیسای «الطاهره» در منطقه «قره قوش» خواهد رفت و بعد از ظهر به اربیل بازخواهد گشت تا در آیین ورزشگاه «فرانسو حریری» این شهر شرکت کند. بعد از آن به بغداد برخواهد گشت تا در روز بعد یعنی 8 مارس به رم و واتیکان بازگردد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها