وام کرونا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟/ آخرین ملت ثبت‌نام وام کرونا

در دوره یک سال اخیر که ویروس کرونا شیوع یافت، بیش از یک میلیون نفر شغل خود را از دست دادند. طبق این اعلام مرکز آمار ایران، در مجموع 1٫5 میلیون نفر از بازار کار خارج و به جمعیت غیرفعال ملحق شدند. اما برای حمایت از کسب‌وکار یکی از طرح‌های حمایتی وام کرونا بوده است.

وام کرونا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟/ آخرین ملت ثبت‌نام وام کرونا
کد خبر: 469476
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۲:۰۷:۰۷

اعتمادآنلاین| طبق آخرین اعلام بانک مرکزی میزان پرداخت تسهیلات بانکی در امسال نسبت به پارسال حدود دو برابر شده است.

اما از سوی دیگر در دوره یک سال اخیر که ویروس کرونا شیوع یافت، بیش از یک میلیون نفر شغل خود را از دست دادند. طبق این اعلام مرکز آمار ایران، در مجموع 1٫5 میلیون نفر از بازار کار خارج و به جمعیت غیرفعال ملحق شدند. اما برای حمایت از کسب‌وکار یکی از طرح‌های حمایتی وام کرونا بوده است.

برابر مصوبات ستاد مقابله با کرونا مقرر شده برای کمک به صاحبان کسب‌وکار‌هایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در فعالیت خود دچار مشکل شده‌اند، تسهیلات با نرخ 12درصد پرداخت شود که برای این منظور متقاضیان باید از طریق ثبت‌نام در سامانه کارا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام کنند و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا مهلت دریافت تسهیلات جدید کرونا را تا نیمه اسفند ماه تمدید کرده، امروز آخرین مهلت دریافت وام جدید کرونا خواهد‌ بود و هرگونه تمدید مجدد بستگی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد داشت.

پرداخت تسهیلات جدید کرونا در مرحله دوم با رویکرد بنگاه محوری آغاز شد و بر این اساس بنگاه‌های سه حوزه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان مشمول این مرحله از دریافت وام جدید کرونا شناخته شدند.

تصویب پرداخت تسهیلات حمایتی به شاغلین و کسب و کارهای سه حوزه مذکور به دنبال حمایت دولت از صاحبان مشاغل و کسب وکارهای شدیدا آسیب دیده از کرونا در ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفت که در فاز نخست پرداخت تسهیلات، افراد متقاضی برای دریافت وام ثبت‌نام کرده و نزدیک به 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در کشور در 14 رسته و بیش از 850 زیررسته پرداخت شد.

در مرحله دوم پرداخت وام کرونا نیز، سه حوزه گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و هنر و ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت و رقمی معادل 8000 میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به این بخش‌ها پیش‌بینی شد که طبق مصوبات ستاد ملی کرونا 2000 میلیارد تومان به بخش گردشگری، 1700 میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر و 800 میلیارد تومان به بخش ورزش اختصاص پیدا کرده است.

پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا با نرخ 12 درصد بوده و متقاضیان برای بهره‌مندی از این تسهیلات ابتدا باید از طریق ثبت نام در سامانه کارای وزارت کار مراحل ثبت‌نام خود را دنبال و پس از تایید سامانه و معرفی به بانک، تسهیلات درخواستی را از طریق شعب بانک دریافت کنند.

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در صفحه اختصاصی کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها