رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران:

فروش مرغ قطعه بندی شده تا اطلاع ثانوی ممنوع شد

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران از ممنوعیت عرضه مرغ قطعه بندی شده تا اطلاع ثانوی خبر داد.

فروش مرغ قطعه بندی شده تا اطلاع ثانوی ممنوع شد
کد خبر: 469498
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۳:۲۲:۲۶

اعتمادآنلاین| ناصر مدیحی طامه رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در برخی از نقاط مرغ با قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان نمی‌رسد، گفت: بنا به درخواست و شکایات مردمی و همچنین احساس تکلیف بر خود، با برپایی گشت تعزیرات حکومتی به سراغ عرضه کنندگان مرغ در سطح پایتخت رفتیم.

وی افزود: در این رابطه با مراجعه به چندین فروشگاه عرضه مرغ پس از بررسی موارد مشخص شد که عرضه‌کنندگان این محصول، مرغ سهمیه‌ای را دریافت کردند، اما آن را با قیمت آزاد و خارج از نرخ مصوب میان مردم عرضه می‌کنند.

مدیحی تصریح کرد: طبق آخرین قیمت‌گذاری انجام شده بر روی عرضه مرغ، این محصول باید با نرخ 20 هزار و 400 تومان به دست مصرف کنندگان برسد و در صورت عرضه آن خارج از این قیمت؛ تخلف صنفی محسوب می‌شود.

وی افزود: در ادامه بررسی‌های خود به پرونده‌ای برخورد کردیم که متصدی فروشگاه با دریافت حواله 3 تن و 5 تنی مرغ، محصول را با قیمت آزاد به فروش می‌رسانده است که پس از تشکیل پرونده و اعمال جریمه برای شخص متخلف، تمام مرغ‌های موجود در انبار این فروشگاه توقیف و با قیمت مصوب 20 هزار و 400 تومانی و با نظارت بازرسان اتحادیه پرنده و ماهی میان عموم مردم توزیع شد.

رئیس گشت تعزیرات حکومتی تهران با بیان اینکه برخی فروشندگان گوشت مرغ اقدام به قطعه بندی محصول می‌کنند، اظهار کرد: به همین دلیل شاهد افزایش قیمت مرغ در بازار هستیم، چرا که پس از قطعه بندی محصول مبلغی را به عنوان حق الزحمه بر روی آن اضافه کرده و آن را با قیمت غیر مصوب عرضه می‌کنند؛ از این رو تا اطلاع ثانوی عرضه مرغ به صورت قطعه بندی شده ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان صنفی برخورد و پس از اعمال جریمه فروشگاهشان پلمب خواهد شد.

وی افزود: از روز شنبه هفته آینده تمام گشت‌های تعزیرات حکومتی در پایتخت با حضور 12 قاضی به صورت فعال و گسترده اقدام به بازرسی فروشگاه‌های عرضه مرغ خواهند کرد و در صورت مشاهده کوچک‌ترین تخلف صنفی با برهم زنندگان نظم عمومی بازار به شدت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

مدیحی تاکید کرد: مسئولان دستگاه‌های نظارتی در این زمینه باید پاسخگو باشند و درخواست ما از آن‌ها این است تا از پشت میز نشینی به کف خیابان آمده تا وضع موجود در بازار را لمس کنند، همچنین از حضور بازرسان اصناف هم در گشت‌های مشترک کمال قدردانی را داریم و از همکاری مدیران اصناف تهران نیز تشکر می‌کنیم که در گشت‌های مشترک تعزیرات نهایت همکاری را برای ایجاد ثبات در بازار دارند.

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها