کد خبر: 469499
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۳:۲۴:۳۸
| |

۱۵ گروه حقوق بشری:

آمریکا باید پیگیر حقوق بشر در بحرین باشد

15 گروه حقوق بشری در نامه‌ای به دولت آمریکا خواستار پیگیری وضعیت حقوق بشر و سرکوب مخالفان در بحرین شدند.

آمریکا باید پیگیر حقوق بشر در بحرین باشد
کد خبر: 469499
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ ۱۳:۲۴:۳۸

اعتمادآنلاین| 15 گروه و سازمان حقوق بشری در نامه‌ای از «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا خواستند تا وضعیت حقوق بشر در بحرین را مورد توجه قرار دهد.

به نوشته وبگاه القدس العربی، در این نامه آمده است که مماشات و بی توجهی دولت دونالد ترامپ، موجب تشویق حاکمان بحرین به نقض بیش از پیش حقوق بشر و حمله به مخالفان و رهبران معارضان و بازگشت مجازات اعدام شده بود.

گروههای حقوق بشری همچنین از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز خواستند تا زمان بروز تغییرات مثبت در حوزه حقوق بشر در بحرین، صادرات سلاح به این کشور را متوقف کند و طبق وعده‌های انتخاباتی‌اش، مسأله حقوق بشر را به عنوان یک اصل مهم در سیاست خارجی آمریکا در تعامل با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار دهد.

به گفته این گروهها، دولت ترامپ 8.5 میلیارد دلار سلاح به بحرین فروخته و اوضاع حقوق بشر در کشورهای حوزه خلیج فارس در دوره ترامپ بحرانی شده بود.

طبق این نامه با ورود ترامپ به کاخ سفید در سال 2017، سرکوب بی سابقه مخالفان در بحرین نیز تا امروز ادامه دارد و منامه با بازگرداندن حکم اعدام، شش نفر را اعدام کرده است و از سوی دیگر رسانه‌های مستقل و احزاب سیاسی معارض بسته شده و رهبران سیاسی و مدافعان حقوق بشر بازداشت و روانه زندان می‌شوند.

در ادامه این نامه از مسئولان آمریکایی خواسته شده تا با زندانیان سیاسی بحرینی دیدار کرده و خواستار آزادی همه زندانیان شوند، به خصوص رهبران انقلاب بحرین از جمله «حسن مشیمع»، «عبدالجلیل السنکین»، «عبدالهادی الخواجه» و «الشیخ المقداد» و «عبدالوهاب حسین» که از سال 2011 به این سو در زندان به سر می‌برند.

انقلاب بحرین از 14 فوریه 2011 و همزمان با انقلاب در برخی کشورهای عربی دیگر آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. در این سال‌ها ده ها نفر کشته و صدها تن دیگر نیز زخمی و هزاران نفر از جمله رهبران انقلاب روانه زندان شده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها