کد خبر: 469580
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۰۷:۱۳:۰۱
| |

تعاونی های مدرسه‌ای چگونه راه‌اندازی می‌شود؟

معاون سازمان دانش آموزی با بیان اینکه سازمان دانش آموزی در حال تنظیم و ارسال دستورالعمل اجرایی به تعاونی های آموزشگاهی کل کشور و در پی آن تشکیل کارگروه های ستادی و استانی در سطح منطقه و شهرستان تا مدرسه خواهد بود گفت: در مرحله اول طرح ما به صورت پایلوت و در همه مقاطع اجرا می شود و هنرستان ها می توانند حضور فعال تری در این طرح داشته باشند.

تعاونی های مدرسه‌ای چگونه راه‌اندازی می‌شود؟
کد خبر: 469580
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۰۷:۱۳:۰۱

اعتمادآنلاین| سید هادی دلبری، معاون سازمان دانش آموزی، با اشاره به امضای تفاهم نامه مشترک میان وزارت آموزش وپرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون فعالیت تعاونی های آموزشگاهی مدارس در ایام دهه فجر اظهار کرد: نظارت براجرای تعاونی های آموزشگاهی به سازمان دانش آموزی واگذار شده است.

وی افزود: این اقدام با اهدافی نظیر تقویت فرهنگ کار و تلاش، ایجاد مهارت در دانش آموزان برای اداره امور، تجربه شرکت داری، کار گروهی، حسن احترام به دیگران، آشنایی دانش آموزان با مهارت کسب و کار، تقویت روحیه کارآفرینی، مهارت آموزی و تقویت فرهنگ مشارکت پذیری صورت می پذیرد.

دلبری با بیان اینکه سازمان دانش آموزی در حال تنظیم و ارسال دستورالعمل اجرایی به تعاونی های آموزشگاهی کل کشور و در پی آن تشکیل کارگروه های ستادی و استانی در سطح منطقه و شهرستان تا مدرسه خواهد بود گفت: در این تعاونی ها فعالیت هایی از قبیل ایجاد فروشگاه ها، تهیه وسایل تحصیلی، ایجاد بوفه برای استفاده اعضاء، تاسیس باشگاه و تهیه وسایل تفریح سالم برای استفاده اعضاء، خرید محصولات و کارهای دستی اعضاء و فروش آن انجام خواهد شد.

معاون نظارت بر امور استان های سازمان دانش آموزی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان دانش آموزی نظارت بر عملکرد پایگاه تغذیه سالم را نیز به عهده دارد، سعی داریم برای سال تحصیلی آینده این طرح را با همکاری مدیران با قوت انجام دهیم. در مرحله اول طرح ما به صورت پایلوت و در همه مقاطع اجرا می شود و هنرستان ها می توانند حضور فعال تری در این طرح داشته باشند؛ دانش آموزان نیز می توانند در یک بازار کسب و کار کوچک خود را محک زده و استعدادهای خود را شکوفا کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها