جهانگیری مطرح کرد:

ایجاد خطوط طولانی انتقال آب همچون صنعت نفت و گاز

معاون اول رئیس جمهور گفت: اکنون به نقطه ای رسیده‌ایم که مانند صنعت نفت و گاز در زمینه انتقال آب نیز در کشور خطوط طولانی ایجاد شده که نمونه آن طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است.

ایجاد خطوط طولانی انتقال آب همچون صنعت نفت و گاز
کد خبر: 469807
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۴:۱۸:۴۵

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های صنعت آب و برق استان یزد، اظهار داشت: با وجود همه محدودیت هایی که دولت از نظر منابع مالی و ارزی با آن مواجه بوده، طرح های بزرگی در وزارت نیرو و سایر حوزه ها اجرا شده و تحریم و جنگ اقتصادی نتوانست مانع جریان عمرانی کشور شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون هر هفته مانند دهه فجر انقلاب، به طور متمرکز طرح های مهم و تاثیرگذاری با حجم سرمایه گذاری و اشتغالزایی قابل توجه در حوزه وزارت نیرو افتتاح می شود.


جهانگیری ادامه داد: جریان تولید و سرمایه گذاری با افت و خیزهایی که به همراه داشته به مسیر خود ادامه داده ، البته کشور نیازمند انجام کارهای بزرگتر و جدی تر است.


وی بیان کرد: کارگروه سازگاری استان‌ها با بی آبی تشکیل شده و در این راستا تدوین سند در مرحله اول و اجرای دقیق آن در مرحله دوم باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و استانداران باید در جلسات به افراد صاحب نفوذ و مدیران استان توضیحات لازم را ارائه کنند و از همه ظرفیت ها برای اجرای این سند استفاده شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین تاکید کرد: در فرهنگ ما قطع کردن آب شرب شهروندان قابل قبول نیست و باید استانداران و دیگر مسولان نسبت به این گونه موضوعات حساسیت ویژه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: آب مایه حیات است و باید از تاسیسات آن حفاظت شود و این قابل پذیرش نیست که برخی به خاطر مشکلات، جریان آب شرب را مورد تهدید قرار دهند.

جهانگیری یادآور شد: ساخت سد در یزد یک آرزو بوده زیرا مردم این استان اهمیت آب را به خوبی می دانند، از پیمانکار و همه کسانی که در اجرای سد مخزنی خوانسار و مخزن 20 هزار مترمکعبی میبد و خطوط اول و دوم آبرسانی به میبد و اردکان تلاش کردند، قدردانی می کنم.

چهار طرح مهم حوزه آب و برق استان یزد روز شنبه طی مراسمی با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو در استان یزد به بهره‌برداری رسید.

این طرح ها در شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، میبد، اردکان و یزد به صورت همزمان از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شدند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها