نظر خاتمی به کدام گزینه انتخاباتی اصلاح‌طلبان نزدیکتر است؟

امام با بیان اینکه قطعا خاتمی بحث حمایت از اصلاح‌طلبان را در دستور کار خود دارد، گفت: او هنوز هیچ تصمیمی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری اتخاذ نکرده است. بحث تعیین کاندیداهای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 با جبهه اصلاحات است و فکر نمی‌کنم خاتمی در این راستا فعلا ورود کند.

نظر خاتمی به کدام گزینه انتخاباتی اصلاح‌طلبان نزدیکتر است؟
کد خبر: 469815
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۴:۳۱:۴۱

اعتمادآنلاین| فعال شدن مکانیزم انتخاباتی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تحت عنوان شورای اجماع ساز به ریاست «بهزاد نبوی»، نشان داد که این طیف از الان خود را بازنده نمی‌داند و اتفاقا خیلی جدی هم قصد رقابت با اصولگرایان را دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از تابناک جریان اصلاحات از سال 1376 به بعد، همواره چهره ای ویژه برای تصمیم گیری و تصمیم سازی انتخاباتی داشته و دارد و او کسی نیست، جز سید محمد خاتمی؛ رئیس دولت اصلاحات در واقع نقش پررنگ تری برای این طیف به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم و شکل گیری مجلس دهم داشت.

نقش خاتمی در جریان اصلاحات برای 1400

اکنون با نزدیک شدن به موعد انتخابات، باز هم بخشی از اخبار و رویکرد اصلاح طلبان مبتنی بر موضع گیری ها، تصمیمات و اقدامات خاتمی شکل می‌گیرد. از نامه نگاری اخیر او به رهبر انقلاب گرفته تا موضوعاتی نظیر معرفی نمایندگان وی در شورای اجماع ساز و حمایت او از یک چهره اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری آتی.

در همین زمینه، یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب و نزدیک به رئیس دولت اصلاحات، گفت: آقای خاتمی فعلا در راستای ورود به مباحث انتخاباتی رویکردی را اتخاذ نکرده است.

نقل قول‌ها از خاتمی نظرات شخصی افراد است

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نظارت خاتمی بر روند فعالیت اصلاح‌طلبان اظهار کرد: اینکه برخی از چهره‌های سیاسی درباره نظارت بر عملکرد اصلاح‌طلبان از سوی برخی بزرگان این جریان از جمله آقای خاتمی مباحثی را مطرح می‌کنند، قطعا اظهارنظر این افراد است و خود آن‌ها باید به تحلیل اظهاراتشان بپردازنند.

وی افزود: اینکه آقای خاتمی بخواهند ورود و نظارتی بر عرصه انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند، رویکرد محرزی نیست و بنده در این باره از وی اظهارنظری نشنیدم.

جبهه اصلاحات کاندیدای اصلاح‌طلبان را برای 1400 مشخص می‌کند نه خاتمی

این چهره اصلاح‌طلب تصریح کرد: بحث تعیین کاندیدا‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 با جبهه اصلاحات است و فکر نمی‌کنم خاتمی در این راستا فعلا ورود کند.

امام با بیان اینکه قطعا خاتمی بحث حمایت از اصلاح‌طلبان را در دستور کار خود دارد، خاطرنشان کرد: وی هنوز هیچ تصمیمی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری اتخاذ نکرده است.

فعلا اختلاف‌نظری با کارگزاران نداریم

وی درباره برخی اختلاف‌نظر‌ها بین جریانات اصلاح‌طلب و حزب کارگزاران تاکید کرد: ما هیچ اختلافی با کارگزاران نداریم و فکر می‌کنیم هنوز هیچ اختلافی ایجاد نشده و امیدواریم که اختلافی هم در آینده به وجود نیاید.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: ممکن است اختلاف سلایق و تفاوت دیدگاه‌هایی بین جریانات سیاسی همسو باشد که این روند طبیعی است و ما امیدواریم به گزینه و کاندیدای مشترک برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 در جریان اصلاحات برسیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها