کد خبر: 469824
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۵:۰۴:۵۷
| |

اشرف غنی:

دولت افغانستان آماده صحبت درباره برگزاری انتخابات تازه است

رئیس جمهوری افغانستان روز شنبه در تلاش برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان، گفت دولتش آماده صحبت درباره برگزاری انتخابات تازه است و تأکید کرد هر دولت جدیدی باید از طریق روند دموکراتیک ظهور کند.

دولت افغانستان آماده صحبت درباره برگزاری انتخابات تازه است
کد خبر: 469824
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۵:۰۴:۵۷

اعتمادآنلاین| اشرف غنی در ابتدای جلسه پارلمان در کابل خطاب به قانون‌گذاران گفت: انتقال قدرت از طریق انتخابات، یک اصل غیرقابل مذاکره برای ما است.

وی ادامه داد: ما آماده بحث و گفت‌وگو درباره برگزاری یک انتخابات آزاد، عادلانه و فراگیر تحت نظارت جامعه بین‌المللی هستیم. ما همچنین می‌توانیم در مورد تاریخ انتخابات صحبت کنیم و به نتیجه برسیم.

رئیس جمهوری افغانستان طی هفته گذشته با "زلمای خلیل‌زاد"، نماینده ویژه آمریکا در افغانستان دیدار کرد تا با او در مورد راه‌های ایجاد تحرک در مذاکرات متوقف شده صلح با نمایندگان طالبان که در قطر برگزار می‌شود، صحبت کند. پس از صحبت‌های غنی در کابل، خلیل‌زاد به قطر رفت.

مقامات افغان و دیپلمات‌های غربی گفتند که خلیل‌زاد در سفر کابل، پس از گرد آوردن رهبران افغان و رهبران طالبان در کنفرانسی چندجانبه بیرون کشور، ایده تأسیس دولت موقت را مطرح کرده است.

اما غنی اظهار کرد تنها راه تشکیل دولت باید از طریق یک انتخابات باشد.

غنی گفت: توصیه من به کسانی که برای به دست آوردن قدرت به این در و آن در می‌زنند این است که، قدرت سیاسی در افغانستان یک در دارد و کلید آن رأی مردم افغان است.

وی اظهار کرد: هر نهادی می‌تواند فکر خود را روی یک تکه کاغذ نوشته و راه‌حلی برای افغانستان پیشنهاد کند. این کاغذها در گذشته نوشته شده و در آینده هم نوشته خواهد شد. تضمین ما، قانون اساسی ماست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها