رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

ابعاد همه‌جانبه بیماری کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصادی باید بررسی شود

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به وظیفه این سازمان در بررسی ابعاد همه‌جانبه بیماری کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصادی بر لزوم شناسایی اثرات این بیماری بر تدوین برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

ابعاد همه‌جانبه بیماری کرونا بر بخش‌های مختلف اقتصادی باید بررسی شود
کد خبر: 469825
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۵:۰۶:۲۰

اعتمادآنلاین| «محمدباقر نوبخت» در همایش «ارائه یافته‌های مطالعات پشتیبان تدوین برنامه پساکرونا»، افزود: هدف از برگزاری این همایش، مطالعه اثرات پاندومی ویروس کوید 19 در سال آتی به‌ علاوه اثرات بهداشتی و درمانی، اثرات اقتصادی و پیامدهای اجتماعی است تا بتوان از رهیافت بدست آمده و از مطالعات انجام شده، در برنامه‌ریزی مدون سال آینده و همچنین در تدوین برنامه توسعه هفتم کشور بهره گرفت.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: بیش از 117 میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا شدند و متاسفانه دو میلیون و ششصد هزار نفر قربانی این بیماری شده‌اند و کشور ما نیز با آثار همه جانبه این ویروس درگیر شد و آثار گسترده‌ آن در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و در همه شئونات زندگی مردم زیانبار بود.

وی اظهار داشت: هرچند با کشف واکسن هایی در جهان به ویژه در ایران، بارقه‌ای از امید برای رفع مشکلات به وجود آمد، اما سازمان برنامه و بودجه در راستای مسوولیت راهبردی رصد توسعه کشور وظیفه دارد همه ابعاد این پاندومی را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی بهداشتی درمانی بررسی کند تا در سال آینده مورد استفاده مسئولین قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه نیاز دارد که پاسخ‌های مکفی داشته باشد که جهان با کرونا، برای آینده چه وضع و شکلی خواهد داشت، وضعیت سال آینده چه خواهد بود و سال‌های بعد چگونه. از این منظر برای سازمان بسیار پراهمیت است تا بتواند متناسب با آن در برنامه هفتم توسعه، ‌ تمهیداتی بیاندیشد، برنامه‌ای که باید مقدمات آن برقرار شود و یکی از مقدمات این است که تأثیرات ماندگار همه‌گیری کرونا بر ابعاد مختلف توسعه بررسی شود.

نوبخت در ادامه از همه افرادی که از سال گذشته نسبت به درمان، پیشگیری و پشتیبانی برای از بین بردن وکنترل این ویروس در کشور تلاش کردند، به ویژه از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزیر بهداشت و همکارانشان در کادر درمان سراسر کشور، بسیجیان و دانشمندانی که در کشف وتولید واکسن نقش داشتند تشکر و قدردانی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که به زودی با غلبه بر این مشکل مردم بتوانند به روال عادی زندگی در کشور برگردند.

همچنین، اردلان، رییس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده نگری در خصوص برگزاری این همایش گفت: در این همایش سه روزه، آثار همه گیری کرونا، تحلیل یافته‌ها و پیشنهاد سیاست‌ها در حوزه‌های آموزش عالی، آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه‌ای، اقتصادی، امنیتی و دفاعی، انرژی، پژوهش و فناوری، تامین اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

از دیگر بخش‌های مورد بررسی در این همایش، حکمرانی و امور عمومی، سکونتگاه، مسکن و حمل ونقل، سلامت، صنعت، معدن و بازرگانی، فرهنگ، کشاورزی و امنیت غذایی، گردشگری، محیط زیست، مدیریت بحران و سازمان‌های مردم نهاد و ورزش خواهد بود.

همایش «ارائه یافته‌های مطالعات پشتیبان تدوین برنامه پساکرونا» با حضور، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و «آزموده اردلان»، رئیس مرکز «پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری» افتتاح شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها