رییس سازمان امور مالیاتی:

پایانه فروش مودیان از سال آینده مستقر می‌شود

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به اجرای قانون پایانه فروش مودیان بیان داشت: سال آینده پایانه فروش مودیان مستقر می‌شود و از این طریق تمام اقدامات مالیاتی به اجرا می‌رسد.

پایانه فروش مودیان از سال آینده مستقر می‌شود
کد خبر: 469835
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۵:۳۳:۲۶

اعتمادآنلاین| علی پارسا در نشست هم‌اندیشی کارآفرینان و تولیدکنندگان با وزیر اقتصاد با بیان اینکه هرچند که فعالان اقتصادی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند و مشکل مردم باید برطرف شود اما در عین حال باید قانون را هم رعایت کنیم، گفت: نقص‌هایی وجود دارد که این موضوعات باید برطرف شود تا موانع از پیش‌روی فعالان اقتصادی برداشته شود.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به اجرای قانون پایانه فروش مودیان بیان داشت: سال آینده پایانه فروش مودیان مستقر می‌شود و از این طریق تمام اقدامات مالیاتی به اجرا می‌رسد.

پارسا با تاکید بر اینکه اصل در بخش مالیات، اظهارنامه‌های مالیاتی است، تصریح کرد: خوداظهاری‌ها افراد را بدون رسیدگی می‌پذیریم و اصل این است که به ادعای خوداظهاری‌ها اعتماد کنیم مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.

وی گفت: موضوعاتی در بحث‌های مالیاتی خیرین و تراکنش‌های آنها وجود دارد که باید به این موضوعات رسیدگی شود.

همچنین در ادامه این جلسه، عباس معمارنژاد معاون امور بانکی وزارت اقتصاد با اشاره به بحث تغییر قوانین سرمایه در گردش و تامین مالی در این حوزه اظهار داشت: شورای پول و اعتبار تصمیماتی درباره سرمایه در گردش گرفته است که متناسب با نرخ تورم تغییراتی کرده و از سال آینده در قالب بخشنامه به همه بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

وی همچنین درباره اعتراض سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی درباره تضامین حواله گفت: در گذشته وقتی ال سی باز می‌شد 10 الی 30 درصد از مبلغ گرفته و مابقی بعد از تحویل و دریافت کالا داده می‌شد، الان دیگر ال سی وجود ندارد و حواله جایگزین شده و علاوه بر اینکه 100درصد پول گرفته می‌شود، 30 درصد هم مازاد بر آن از سرمایه‌گذار اخذ می‌شود که این موضوع جزو مقررات بانک مرکزی است و مرجع رسیدگی به آن بانک مرکزی خواهد بود.

معمارنژاد همچنین با اشاره به گلایه‌های تولیدکنندگاه مبنی بر کاهش اعتبارات بانکی در استان‌ها گفت: طبق پیشنهاداتی که به بانک مرکزی دادیم بانک‌های خصوصی باید تا 60 درصد منابع را در استانی‌ها این منابع تجهیز شده تخصیص دهند.

همچنین معاون اقتصادی وزیر اقتصاد رضا عظیمی در این برنامه با اشاره به بهبود فضای کسب و کار بیان داشت: در طول دو سال گذشته از سوی هیات مقررات‌زدایی اصلاحاتی انجام شده و مولفه‌هایی از کسب و کار اصلاح شدند که مجموع آنها می‌تواند برروی فضای کسب و کار اثرگذار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید در بحث تامین مالی از سمت بانک‌محوری به سمت سایر ابزار پیش برویم، گفت: در بحث تامین مالی باید به سمت بازار سرمایه حرکت کنیم و معتقدم گواهی سپرده کالایی یکی از ابزارهای مهم در تامین مالی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها