هانس کلوگه، رئیس اروپا در سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد:

پایان ویروس کرونا در اوایل سال 2022

رئیس اروپا در سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مصاحبه با نشریه دی ولت آلمان گفت: تصور می کنم که همه‌گیری در اوایل سال 2022 پایان یابد. این بدان معنا نیست که ویروس از بین رفته است. اما امیدواریم که تا آن زمان دیگر هیچ مداخله مختل‌کننده‌ای وجود نداشته باشد.

پایان ویروس کرونا در اوایل سال 2022
کد خبر: 469869
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۶ ۱۸:۱۷:۵۲

اعتمادآنلاین| «هانس کلوگه» رئیس اروپا در سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مصاحبه با نشریه دی ولت آلمان گفت: تصور می کنم که همه‌گیری در اوایل سال 2022 پایان یابد.

به گزارش ایرنا، ‌هانس کلوگه در ادامه افزود: این بدان معنا نیست که ویروس از بین رفته است. اما امیدواریم که تا آن زمان دیگر هیچ مداخله مختل‌کننده‌ای وجود نداشته باشد.

این مقام سازمان بهداشت جهانی در عین حال در مورد خطر جهش‌های کرونا هشدار داد و تاکید کرد که برخی از آنها بیش از 50 درصد سریعتر گسترش می یابند و می توانند روند جدی بیماری را تحریک کنند. به گفته وی اگر این روند با یک برنامه واکسیناسیون آهسته همزمان شود، ابتکار عمل از دست خواهد رفت و ویروس می تواند دست برتر را پیدا کند. از این رو اکنون وقت آن نیست که مردم اروپا آرام بنشینند و کاری نکنند.

سازمان بهداشت جهانی پیش از این از مناقشاتی که بر سر گذرنامه‌های واکسیناسیون پیش بینی شده توسط کمیسیون اتحادیه اروپا وجود داشت، ابراز ناخرسندی کرده است. کلوگه با اشاره به این مسئله گفت برنامه واکسیناسیونی که برای تابستان اعلام شده احتمالاً اجتناب ناپذیر است، اما این توصیه ای از طرف سازمان بهداشت جهانی به شمار نمی رود.

این در حالی است که در خصوص موثر بودن واکسیناسیون سراسری نگرانی‌های جدی وجود دارد از جمله اینکه مشخص نیست مصونیت افراد واکسینه شده چه مدت دوام دارد، همچنین این که یک واکسن لزوماً از آلودگی افراد دیگر جلوگیری کند، قطعی نیست.

کمیسیون اروپا می خواهد پیش نویس قانون «گذرنامه سبز دیجیتال» را در 17 مارس (27 اسفندماه) ارائه دهد که در آن واکسیناسیون کرونا، بیماری‌های مرتبط به آن و آزمایشات منفی ثبت می شود. هدف این کار یافتن روشی ایمن برای رفع محدودیت‌ها و سفر در اروپا است. در این روش باید الزامات فنی ظرف مدت سه ماه ایجاد شود تا افراد واکسینه شده در برابر کرونا بتوانند ایمن بودن خود را در اروپا به روشی ضد جعل اثبات کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها