قیمت ارز‌های دیجیتالی در ۱۷ اسفند؛

قیمت ارز رمزها روند نزولی به خود گرفته است

قیمت انواع ارزهای شاخص دیجیتال امروز در روند معاملات در بازارهای تجارت دیجیتال بین‌المللی تغییراتی را تجربه کرد.

قیمت ارز رمزها روند نزولی به خود گرفته است
کد خبر: 469982
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ۱۰:۲۶:۵۶

اعتمادآنلاین| بیت کوین بر خلاف بازار‌های سهام، تا به اینجای سال 2021 با جهشی 100 درصدی همراه بوده است. با وجود ساختار راکد بازار، شاخص‌های مختلف درون زنجیره‌ای نشان از آمادگی بیت کوین برای جهش دارند. اگر سرمایه‌گذاران نهادی، مخصوصاً سرمایه‌گذاران اقدام به انباشت بیت کوین کنند، احتمال سقوط به حمایت‌های پراهمیت مثل 30,000 و 40,000 دلار کم می‌شود.

ریزش اخیر ارزهای دیجیتالی علاوه بر بسیاری از سهامداران خرد باعث کاهش شدید ارزش سهام شرکت‌های بزرگی شده است که اقدام به سرمایه‌گذاری در آنها کرده‌اند. در حال حاضر شماری از شرکت‌های بزرگ جهان برای ورود به بازار رمزارزها اعلام آمادگی کرده‌اند.

کمپانی نتفلیکس که بزرگ ترین رسانه پخش فیلم و سریال جهان محسوب می‌شود از بررسی بازار رمزارزها برای تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری در آن‌ها خبر داده است. خودروسازی هیوندای کره هم اعلام کرده که احتمالا به زودی در برخی از فروشگاه‌های آن امکان خرید خودرو با ارزهای دیجیتالی مهیا خواهد شد. در حال حاضر خودروسازی تسلا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

گفتنی است، سقوط سهام تسلا در این هفته 27 میلیارد دلار از ثروت عظیم مدیرعامل آن، ایلان‌ماسک، را کم کرد. سهام این خودروسازی برای چهارمین روز پیاپی کاهش یافت و به پایین‌ترین رقم طی سه ماه گذشته رسید، به این ترتیب این شرکت 13 درصد طی هفته گذشته ضرر کرده است.


همچنین مقامات منطقه مغولستان داخلی در چین اعلام کردند با هدف صرفه جویی در مصرف برق، روند استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی در این منطقه ممنوع خواهد شد. تخمین زده می‌شود استخراج بیت کوین در هر سال به چیزی حدود 128.84 تراوات بر ساعت مصرف برق نیاز داشته باشد که این میزان از مصرف برق کشورهایی نظیر آرژانتین و یا اوکراین در یک سال هم بیشتر است. هشت درصد کل بیت کوین‌های دنیا در مغولستان داخلی چین استخراج می‌شود.


بیت کوین


بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 919.13 میلیارد دلار، در رتبه 1 بازار قرار داشته و سهم 58.70 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم


اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 190.43 میلیارد دلار، در رتبه 2 بازار قرار داشته و سهم 12.16 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

تتر


تتر با نماد اختصاری USDT یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود 36.47 میلیارد دلار، در رتبه 3 بازار قرار داشته و سهم 2.32 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی


شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در 17 اسفند را در ادامه این خبر ببینید:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها