کد خبر: 470113
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ۱۵:۲۳:۳۱
| |

کشت گندم در 6 میلیون هکتار از مزارع کشور

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری، 2میلیون و 6 هزار هکتار گندم آبی و 4 میلیون و 156 هزار هکتار گندم دیم در کشور کشت شد که کشت دیم 3.2 درصد افزایش سطح کشت داشته است.

کشت گندم در 6 میلیون هکتار از مزارع کشور
کد خبر: 470113
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۷ ۱۵:۲۳:۳۱

اعتمادآنلاین| اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: برنامه کشت گندم در سال جاری مجموعاً 6 میلیون هکتار پیش بینی شده دود که از این میزان 2 میلیون هکتار گندم آبی و 4 میلیون هکتار گندم دیم بوده است.

وی افزود: در سال جاری، 2 میلیون و 6 هزار هکتار گندم آبی و 4 میلیون و 156 هزار هکتار گندم دیم در کشور کشت شد که کشت دیم 3.2 درصد افزایش سطح داشته است.

اسفندیاری پور با اشاره به این که در سال زراعی 97-96 سطح زیر کشت مشابه سال جاری بود، خاطرنشان کرد: در سال زراعی 97-96، کل ارتفاع بارش کشور حدود 167 میلی‌متر و میزان مساحت آبیاری 5 میلیون و 240 هزار هکتار بود و در سال جاری نیز 5 میلیون و 170 هزار هکتار آبیاری شده که تقریباً مشابه سال 96 است.

وی در رابطه با مبارزه با آفات و بیماری‌ها عنوان کرد: در استان خوزستان حدود 36 هکتار مبارزه با بیماری‌ها را شروع کردیم، همچنین هماهنگی لازم برای حمل کمباین‌ها به این استان برای برداشت کلزا و گندم انجام شده است.

مجری طرح گندم اذعان کرد: سن زدگی در سال‌های گذشته روند رو به کاهش داشت و در سال گذشته به 0.3 درصد رسید و امسال مشابه سال گذشته میزان آن کنترل خواهد شد.

وی افزود: از اوایل بهمن مبارزه با سن زدگی در کشور شروع شده و این روند ادامه خواهد داشت.

اسفندیاری پور گفت: دستورالعمل خرید گندم و دانه‌های روغنی به شرکت بازرگانی دولتی ابلاغ شده و تفاوت زیادی با سال گذشته ندارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها