رئیس دانشگاه گیلان خبر داد:

برگزاری بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی

احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی طی روزهای 19 و 20 ماه جاری در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی
کد خبر: 470178
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۰۸:۲۲:۵۹

اعتمادآنلاین| احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان از برگزاری بیست و سومین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی طی روزهای 19 و 20 ماه جاری در این دانشگاه خبر داد.

دکتر احمد رضی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه با همکاری دانشگاه گیلان با هدف بررسی و تعیین نقش دولت، دانشگاه ها و بخش خصوصی در تحکیم ارتباط فی ما بین، دستیابی به ساز و کارهای لازم و تعیین استراتژی های مناسب برای تحقق این امر بیست و سومین کنگره رادر قالب سخنرانی ها و نشست های تخصصی به صورت نیمه حضوری برگزار می کند.

رضی خاطر نشان کرد: با توجه به نقش موثر دانشگاه گیلان در توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و افتخاراتی که در این راستا کسب کرده، مفتخر است تا میزبان این کنگره مهم ملی با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی، فرهیختگان و فعالان بخش صنعت، جامعه و اساتید دانشگاه هابه منظور شتاب بخشیدن به روند تحقق راهبردهای مندرج در برنامه توسعه کشور از طریق همکاری صنعت و دانشگاه باشد.

وی بیان داشت: اهداف کلی این دوره کنگره متکی بر توسعه ملی بر بررسی ساختار و جایگاه سازمانی متولیان ارتباط صنعت و دانشگاه، آسیب شناسی مدل‌ ها و فرآیندهای این ارتباط، جایگاه دانشگاه‌ های کارآفرین و نسل سوم، تبیین سیاست‌ ها و راهکارهای کارآفرینی، تجاری‌ سازی دستاوردهای علمی و رفع نیازهای صنعت و اکوسیستم نوآوری بنا شده است.

وی اضافه کرد: جایگاه ارتباط دانشگاه و صنعت در برنامه هفتم توسعه، نقش ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق جهش تولید، علم، فناوری و نوآوری در الگوی اسلامی _ ایرانی پیشرفت، تبیین نقش و جایگاه ارتباط صنعت و دانشگاه در برنامه هفتم توسعه، ایفای نقش دانشگاههای نسل سوم در توسعه منطقه ای، ملی و بین المللی، اکوسیستم نوآوری و راهبردی اثربخش در حوزه تعاملات دانشگاه و صنعت و تدوین سیاست ها و راهکارهای کارآفرینی و تجاری سازی دانش و ثروت آفرینی از موضوعات فرابخشی آن است.

رئیس دانشگاه گیلان افزود : نقش مناطق آزاد در اقتصاد دانش بنیان، نقش دانشگاه های مهارتی در ایجاد اشتغال در گیلان، بررسی اثربخشی دانشگاهها در ارتقاء وضعیت صنایع استان، نقش نهادهای واسطه ای در ارتباط موثر دانشگاه و صنعت در گیلان و روش های توسعه مهارت و اشتغال پذیری در برنامه ریزی های آموزشی دانشگاه ها و مدارس در استان از موضوعات بخشی است.

مراسم افتتاحیه این کنگره صبح روز سه شنبه هفته جاری برگزار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها