نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو تشریح کرد:

کارگران هپکو چه خواسته‌های دارند؟

ابوالفضل رنجبر، نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو در ارتباط با آخرین وضعیت هپکو توضیحاتی داد و به برخی از مهم‌ترین خواسته‌های کارگران این مجموعه اشاره کرد.

کارگران هپکو چه خواسته‌های دارند؟
کد خبر: 470313
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۱۲:۱۲:۰۸

اعتمادآنلاین| ابوالفضل رنجبر (نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو) در ارتباط با آخرین وضعیت این شرکت و کارگران آن گفت: الحمدالله بعد از کش و قوس‌های فراوان و با تلاش و مطالبه‌گری کارگران و پیگیری برخی از مسئولان مختلف کشوری و استانی، بخشی از خواسته‌های کارگران این شرکت از جمله تغییر سهامدار عمده و اختصاص مدیران متخصص در مجموعه هلدینگ محقق شد و همچنین تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو طبق گفته مسئولان انجام شد، اما چندین خواسته دیگر مطرح است که لازم است مسئولین مربوطه به آن بیشتر توجه کنند تا با رفع این مشکلات در کوتاه‌ترین زمان، شاهد رونق تولید در مجموعه شرکت هپکو باشیم.

به گزارش ایلنا، رنجبر در ادامه به این خواسته‌ها اشاره می‌کند؛ او معتقد است اگر این مشکلات به قوت خود باقی بماند اوضاع مرتب نخواهد شد:

1. با توجه به مصوب شدن و تایید بحث تهاتر بدهی‌های شرکت هپکو لازم است مسئولان در خصوص ابلاغ این مصوبه از طریق دولت و بانک مرکزی به سایر بانکها که شرکت هپکو به آنها بدهکار بود تسریع ببخشند تا هر چه زودتر مشکل ضمانت‌های بانکی این شرکت برطرف شود چراکه با هر روز تاخیر در خصوص ابلاغ این مصوبه به بانک‌های مربوطه، دچار مشکلات دیگری می‌شویم و گره دیگری در کارهای شرکت ایجاد می شود که باید مجددا این گره‌ها را باز کرد. در اصل با توجه به 13 سال رهاسازی زیرساخت‌های مالی شرکت، بایستی اصلاح ساختار مالی به معنای واقعی صورت بپذیرد و هرچه سریعتر سازمان تامین اجتماعی با برنامه افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، سرمایه مورد نیاز در جهت گردش مالی و رونق تولید را در اختیار شرکت قرار بدهد.

2. معرفی و ثبت رسمی هرچه سریعتر اعضا هیئت مدیره و مدیرعامل هلدینگ هپکو و مجموعه اراک، چراکه تا اعضا هیئت مدیره و مدیرعامل به صورت رسمی ثبت نگردند عملا برای عقد قرادادهای رسمی کاری با مشکل مواجه خواهیم شد.

3. حمایت واقعی دولت و مجلس شورای اسلامی و سازمان تامین اجتماعی به عنوان سهامدار این شرکت از تولید ملی و داخلی مجموعه هپکو با عقد قرادادهای کاری واقعی و در اختیار گذاشتن سرمایه در گردش جهت تامین قطعات مورد نیاز طبق برنامه تولید و نیاز وزارت راه و شهرسازی و بخش عظیمی از معادن این کشور و جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات استوک و دسته دوم در کشور توسط اشخاص بانفوذ که متاسفانه معادن ایران را با توجه به انتخاب نامناسب محصولات مورد نیاز و عدم خدمات پس از فروش، تبدیل به گورستانی از محصولات اسقاط شده کرده است و بهره‌برداری از معادن نیز به همین دلیل با مشکل مواجه شده است و شرکت هپکو این آمادگی را دارد از نظر تجهیزات و نیروی متخصص انسانی و خدمات پس از فروش مناسب، این محصولات را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار دهد.

4. تضمین پرداخت حقوق، تعیین تکلیف معوقات سنوات پرسنلی که بازنشسته شده‌اند و پرسنلی که سابقه آنها پر شده است ولی با توجه به عدم پرداخت حق بیمه آنها، بازنشسته نشده‌اند.


رنجبر در پایان تاکید می‌کند: قابل توجه است با توجه به پایان سال و نیاز مبرم کارگران این شرکت، هرچه سریعتر حقوق بهمن و عیدی این کارگران پرداخت شود و تا پایان سال تسویه مالی صورت گیرد تا کارگران بتوانند به ادامه راه امیدوار شوند و با انگیزه کامل کار کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها