کد خبر: 470316
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۱۲:۱۴:۰۰
| |

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد

پوشش 90 درصدی هزینه بستری بیماران کرونا/صرف 2000 میلیارد تومان برای کرونا تا کنون

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده جهت حذف تدریجی دفترچه بیمه کاغذی، در عین حال هزینه این سازمان بیمه‌گر برای پوشش دارو و درمان بیماران کرونا ر اتشریح کرد.

پوشش 90 درصدی هزینه بستری بیماران کرونا/صرف 2000 میلیارد تومان برای کرونا تا کنون
کد خبر: 470316
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| دکتر محمدمهدی ناصحی - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نشستی خبری، گفت: بیمه سلامت با جمعیت 42 میلیون نفر خدمات بهداشتی درمانی و پیشگیرانه را در پنج صندوق پوشش می‌دهد و بزرگترین صندوق بیمه روستایی با 21 میلیون جمعیت و بیمه همگانی با 13 میلیون نفر تحت پوشش هستند و 5.5 میلیون نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت قرار دارند. ما در برخی امور نمی‌توانیم هماهنگ و یکسان عمل کنیم و با توجه به صندوق‌ها و تنوع جغرافیایی و فرهنگی مردم کشور همه نکات را لحاظ کنیم تا بیمه شدگان کمترین آسیب را ببیند.

ناصحی با اشاره به گام‌ها در زمینه حذف دفترچه بیمه و الکترونیکی شدن نسخ، تصریح کرد: ما اولین بیمه‌ای بودیم که نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کرد و بیش از 95 درصد استقرار و اتصال داریم و شاید بسیاری از مراحلی که ما طی کرده‌ایم، بیمه‌های دیگر طی نکرده باشند. به دلیل آسیب پذیر بودن بیمه‌شدگان و بیمارستان‌های دولتی موضوع را همزمان با تامین اجتماعی پیش می‌بریم، اما برای حذف نسخ اندکی صبر کردیم و سعی کردیم جو روانی را طوری حفظ کنیم که فردی در بیمارستان‌ها دچار چالش نشود. امروز در تامین اجتماعی جلسه‌ای با معاونت درمان داشتیم و حامی نسخه نویسی الکترونیک و همکاران در تامین اجتماعی هستیم تا دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: نسخه نویسی الکترونیک در سطوح مختلف و در بخش سرپایی و بستری بسیار حائز اهمیت است و اگر در آینده نظام ارجاع و پزشک خانواده مستقر شود، منابع برای سلامت مردم سوق داده می‌شود. باید توجه داشت که ما از کشورهای نخست در مصرف برخی داروها و تجهیزات پزشکی هستیم و مصرف غیر منطقی داریم و به همین دلیل نکات فنی و مهمی در نسخه نویسی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و یکی از فواید نسخه نوسی الکترونیک‌ کنترل مصرف دارو به نفع بیمار است.

ناصحی درباره هزینه‌های بیمه سلامت در بخش کرونا بیان کرد: در بستری 90 درصد هزینه‌ها و در بخش سرپایی 70 درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم و تاکنون 2 هزار میلیارد تومان در کرونا هزینه کرده‌ایم که در صندوق‌های مختلف هزینه‌ها متفاوت است.

وی به عقد قرارداد جدید با 1239 مرکز جدید اشاره کرد و افزود: 427 مطب، 66 آزمایشگاه، 54 دانشگاه، هفت بیمارستان و... جزئی از همین مراکزی هستند که تعدادش ذکر شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها