موافقت کره جنوبی با پرداخت هزینه‌های بیشتر برای حضور نظامیان آمریکایی

وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که دولت کره جنوبی با پرداخت هزینه‌های بیشتر برای استقرار نظامیان آمریکایی در خاک این کشور موافقت کرده است.

موافقت کره جنوبی با پرداخت هزینه‌های بیشتر برای حضور نظامیان آمریکایی
کد خبر: 470346
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۱۳:۲۷:۲۹

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که طبق توافق جدید میان سئول و واشنگتن، کره جنوبی موافقت کرده است که بودجه بیشتری برای استقرار نظامیان آمریکایی در خاک این کشور هزینه کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که اسمی از وی نیاورده است گزارش داد، این توافق بازتاب دهنده تعهد دولت جو بایدن برای تقویت و مدرنیزاسیون اتحادهای دموکراتیک این کشور برای تامین امنیت و رفاه مشترک با متحدین است.

پیشنهاد «توافقنامه شش ساله اقدامات ویژه» قرار است جایگزین توافقنامه قبلی میان سئول و واشنگتن شود که در سال 2019 به پایان رسیده است.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به جزئیات افزود: این توافق شامل افزایش معنی دار حمایتهای پشتیبانی از سوی کشورهای میزبان است. 28500 نظامی آمریکایی در خاک کره جنوبی مستقر هستند و طبق توافق قبلی 90 درصد کمکهای مالی سئول مستقیما دوباره به اقتصاد کره جنوبی بازمی‌گشت.

به گزارش رویترز، مذاکرات میان دولت آمریکا و کره جنوبی بعد از درخواست «دونالد ترامپ» برای افزایش سهم کره جنوبی به 5 میلیارد دلار متوقف شده بود. کره جنوبی خواستار افزایش 13 درصدی سهم خود بود که با مخالفت دونالد ترامپ مواجه شد. در حال حاضر کره جنوبی سالانه 920 میلیون دلار از هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور را می‌پردازد.

کره جنوبی تا قبل از سال 2019 سالانه 870 میلیون دلار از هزینه‌های ارتش آمریکا در کره جنوبی را پرداخت می‌کرد.

رویترز افزود، توافق جدید باید به تصویب پارلمان کره جنوبی برسد. وزارت خارجه کره جنوبی توافق جدید را تایید کرده اما جزئیاتی درباره آن ارائه نکرده است.

این درحالیست که خبرگزاری یونهاپ روز یک شنبه به نقل از یک منبع گزارش داده است که کره جنوبی و آمریکا تصمیم گرفته‌اند مذاکرات جاری درباره سهم کره جنوبی یک روز دیگر ادامه داشته باشد.

این مذاکرات که در واشنگتن در جریان است نهمین دور مذاکرات آمریکا و کره جنوبی درباره تامین هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور است.

نظامیان آمریکایی از زمان پایان جنگ کره در سال 1953 در کره جنوبی حضور دارند. سئول از سال 1990 موظف به پرداخت بخشی از هزینه‌های ارتش آمریکا در این کشور شد.

ژاپن نیز که میزبان حدود 48 هزار نیروی آمریکایی در خاک کشورش است سالانه 1.9 میلیارد دلار از هزینه نظامیان آمریکایی را متقبل می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها