استقلال و نیاز مبرم به 8.5 میلیارد تومان پول نقد!

با اعلام سخنگوی استقلال این باشگاه برای تسویه حساب با طلبکاران و باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی اش نیاز به حدودا 8.5 میلیارد تومان پول دارد.

استقلال و نیاز مبرم به 8.5 میلیارد تومان پول نقد!
کد خبر: 470405
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۸ ۱۵:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در روزهایی که موضوع طلبکاران باشگاه پرسپولیس و بازشدن یا نشدن پنجره نقل و انتقالاتی این تیم بسیار سر و صدا کرده این مشکل در استقلال هم وجود دارد. باشگاه آبی پوش پایتخت نیز از مدت ها قبل بدهی های سرسام آوری به بازیکنان و مربیان سابق خود دارد و از این رو هم از طرف فیفا تحت فشار است و هم کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال آنها را در مضیقه قرار داده است.


به گزارش ورزش سه، فدراسیون جهانی فوتبال چند وقت قبل به خاطر بدهی 137 هزار دلاری استقلال به نیکولای بودوروف مدافع بلغارستانی محکوم کرد و در اولین گام پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بسته شد. پیش از این گفته می‌شد هر زمان استقلال بدهی به بودوروف را پرداخت کند، پنجره نقل و انتقالات آبی ها باز می‌شود و آنها می توانند به کار خود در جذب بازیکن ادامه بدهند. حالا اما مشخص شده که حتی اگر طلب بودوروف هم پرداخت شود، پنجره آبی ها همچنان بسته می‌ماند.


ماجرا از این قرار است که باشگاه استقلال از سال های گذشته بدهی های مختلفی به بازیکنان و مربیان داخلی سابق خود دارد که آنها علیه باشگاه شکایت و حکم هم دریافت کردند. حالا کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال هم پنجره آبی ها را بسته است.


در این شرایط که باشگاه استقلال با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، مدیران باشگاه کار سختی برای بازکردن پنجره شان دارند. حجت نظری سخنگوی باشگاه استقلال امروز اعلام کرد که آنها برای تامین منابع مالی دست به دامن بانک مرکزی شده اند. او گفت: «ما چند وقت پیش با دشواری پنجره باشگاه را باز کردیم ولی خیلی راحت این زحمات به هدر رفت.امروز صبح نشست هیات مدیره داشتیم و مددی گزارشی به ما ارائه کرده، جمع بندی به این شکل شد که تمام اقدامات برای باز شدن پنجره با سرعت بیشتری دنبال شود. به دنبال رایزنی با بانک مرکزی و تامین منابع ریالی هستیم و ان شاالله پنجره ما باز خواهد شد.»


اما بدهی استقلال به طلبکاران خارجی و داخلی چقدر است؟ سخنگوی باشگاه استقلال در مواجهه با این پرسش اینگونه جواب داد: «ما می‌دانیم همه کسانی که از استقلال طلب دارند محق هستند و نمی‌خواهیم حق کسی را ضایع کنیم.در تلاشیم هم طلب طلبکاران خارجی و هم داخلی را پرداخت کنیم تا مشکلی برای باز شدن پنجره نباشد. برای باز کردن پنجره بالاتر از 350 هزار دلار نیاز داریم و این رقم در حال تامین است و در تلاشیم که آن را پرداخت کنیم.»


رقم 350 هزار دلار با نرخ روز دلار مبلغی در حدود 8.5 میلیارد تومان خواهد بود. دلار امروز حدودا 24300 تومان بود و حالا اگر استقلالی ها بخواهند تا قبل از زمان نقل وانتقالات زمستانی(حدود یک هفته دیگر) پنجره شان را باز کنند نیاز به رقمی در حدود 8.5 میلیارد تومان پول دارند که کار سختی است.

این در شرایطی است که مدیران باشگاه در صدد هستند مبلغی نیز تامین کرده و به عنوان قسطی از قرارداد قبل از عید نوروز به اعضای کنونی تیم خود بدهند که این مساله نیز دردسرهایی ایجاد کرده است.


باید دید مسئولان استقلال چگونه در روزهای پایانی سال 1399 از پس این مشکلات کمرشکن مالی بر خواهند آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها