وزارت امور خارجه آمریکا:

سرویس اطلاعات روسیه درباره واکسن های غربی کرونا اطلاعات غلط منتشر می کند

وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد که کارشناسانش چهار پلتفورم آنلاین را که معتقدند توسط اطلاعات روسیه برای پخش اطلاعات غلط درباره واکسن‌های غربی کووید 19 استفاده می‌شوند، شناسایی کردند؛ اتهامی که کرملین آن را رد می‌کند.

سرویس اطلاعات روسیه درباره واکسن های غربی کرونا اطلاعات غلط منتشر می کند
کد خبر: 470559
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۱:۲۱:۱۰

اعتمادآنلاین| ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: در حقیقت می‌توانیم تایید کنیم که "مرکز تعامل جهانی" وزارت امور خارجه آمریکا چهار پلتفورم آنلاین روسی را شناسایی کرده است که توسط سرویس اطلاعات روسیه مدیریت می‌شوند و اطلاعات غلط را پخش می‌کنند. در حقیقت این سایت‌ها شامل اطلاعات غلط درباره دو واکسنی هستند که در حال حاضر به تایید اداره غذا و دارو (FDA) این کشور رسیده‌اند.

روز شنبه آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا تاکید کرد که اطلاعاتی در رابطه با واکسن اسپوتنیک وی روسیه برای کرونا از نظر او "بسیار خوب" بوده است. او در رابطه با اثرات جانبی واکسن‌هایی که در حال حاضر در ایالات متحده استفاده می‌شوند -فایزر و مدرنا- گفت، سطح نگرانی‌های او اندک است.

پرایس گفت: کاملا واضح است که روسیه به ترفندها و حقه‌های قدیمی خود پایبند است و با پخش اطلاعات غلط درباره واکسن‌ها که می‌دانیم هر روز جان مردم بسیاری را نجات می‌دهند، به طور بالقوه مردم را در خطر قرار می‌دهد.

وی افزود: مرکز تعامل جهانی و دیگر نهادهای زیرنظر وزارت امور خارجه آمریکا بر مقابله با اطلاعات غلط و پروپاگاندای جهانی و نه تنها آنهایی که از سوی روسیه منتشر می‌شوند، تمرکز دارند. اما آنچه ما می‌دانیم این است که بدون شک روس‌ها مدتی است که در این اقدام مشارکت دارند.

"جن ساکی"، سخنگوی کاخ سفید نیز روز دوشنبه متعهد شد تا با هر ابزاری که آمریکا دارد با این کمپین اطلاعات غلط مبارزه کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها