جان کری برای مذاکرات مربوط به تغییرات اقلیمی به بروکسل رفت

جان کری، فرستاده ویژه آب و هوایی آمریکا امروز( سه شنبه) با هدف بحث بر سر همکاری ترانس آتلانتیک با مقامهای اروپایی آن هم در پی تصمیم جو بایدن برای پیوستن مجدد به تلاشهای جهانی برای مهار تغییرات آب و هوایی به بروکسل سفر کرد.

جان کری برای مذاکرات مربوط به تغییرات اقلیمی به بروکسل رفت
کد خبر: 470626
|
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۳:۵۶:۱۶

اعتمادآنلاین| جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا همچون اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اظهار کرده که مبارزه با مساله گرمایش جهانی جزو اصلی ترین اولویتهای او است. بایدن در اولین ساعات ریاست جمهوری اش مجددا آمریکا را به توافق آب و هوایی پاریس ملحق کرده و اقدام دونالد ترامپ که دستور به خروج آمریکا از این توافق داده بود را خنثی ساخت.

جان کری قرار است با فرانس تیمرمانس، معاون رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا که مسئول اقدام در قبال مساله آب و هوا است دیدار کرده و با او در خصوص تدارک برای نشست آب و هوایی بعدی سازمان ملل در نوامبر در گلاسکو به بحث بپردازد. او همچنین با فون در لاین مذاکره خواهد کرد و به یک نشست هفتگی کمیسیون در زمینه اقدام ترانس آتلانتیک در قبال آب و هوا خواهد پیوست.

توافق آّب و هوایی 2015 پاریس کشورها را متعهد به مطرح کردن برنامه‌هایی برای کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط خودشان همچون دی اکسید کربن که ناشی از سوزاندن سوختهای فسیلی است می سازد. رهبران اتحادیه اروپا در ماه دسامبر به یک توافق پرمناقشه در زمینه کاستن از انتشار گازهای گلخانه‌ای توسط این بلوک به میزان دست کم 55 درصد تا 2030 در مقایسه با سطوح در نظر گرفته شده به سال 1990 دست یافتند.

کری همچنین علاوه بر نشست آب وهوایی ماه نوامبر سازمان ملل در خصوص تدارکات برای یک نشست رهبران آب وهوایی به میزبانی آمریکا در 22-23 آوریل بحث خواهد کرد.

کری همچنین به گفته مقامهای آمریکایی با جوزپ بورل، دیپلمات ارشد این بلوک دیدار خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها