کد خبر: 470773
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۰:۴۵:۲۳
| |

دلیل عمده گرانی میوه مشخص شد

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده، عدم صدور فاکتور رسمی توسط غرفه‌های میوه‌فروشی در میدان بزرگ میوه و تره بار و عدم نظارت اتحادیه بر فاکتورهای فروش غرفه‌داران دلایل عمده گرانی میوه است.

دلیل عمده گرانی میوه مشخص شد
کد خبر: 470773
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۰:۴۵:۲۳

اعتمادآنلاین| روز گذشته(سه شنبه) در گشت مشترک بازرسی امور صمت سازمان بازرسی کل کشور، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت استان و اتاق اصناف تهران از طریق مراجعه به میوه‌فروشی‌های سطح شهر مشخص شد قیمت‌های فروش بعضا تا دو برابر گران‌تر از قیمت‌های میدان بزرگ میوه و تره‌بار بوده و فاکتورهای خرید ارائه شده نیز فاقد مشخصات خریدار، فروشنده و مهر است ضمن اینکه علاوه بر آن سود، مصوب خرده‌فروشی به میزان 35 درصد نیز رعایت نشده است.

طی بازدید و بازرسی به عمل آمده، فروشندگان متخلف توسط سازمان تعزیرات حکومتی اعمال قانون شدند.

به گفته اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور، روز جاری در گشت‌های مختلف و سرکشی‌های مبسوط به همراه مسئولان و مقامات وزارت صمت، موضوع پیگیری و اقدامات ذی‌ربط در بازار انجام شد.

طرح نظارت نوروزی با عنوان «تسهیل کسب و کار نوروزی سال 1400» از 16 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین 1400 ادامه دارد و گشت های مشترک تعزیرات با همکاری دستگاه های نظارتی از جمله پلیس امنیت اقتصادی، سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی، اتاق اصناف و بازرسان صمت برگزار می شود.

شهروندان می توانند در صورت برخورد با هرگونه گرانفروشی و تخلف صنفی از طریق سامانه 124 سازمان صنعت معدن تجارت یا سامانه 135 تعزیرات حکومتی گزارش تخلف را اعلام کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها