کد خبر: 470845
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۳:۴۸:۵۱
| |

کره جنوبی و آمریکا به توافق نظامی رسیدند

با پایان مذاکرات آمریکا و کره جنوبی، سئول با افزایش حدود چهارده درصدی تامین هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور موافقت کرد و این توافق برای اجرا باید به تایید پارلمان برسد.

کره جنوبی و آمریکا به توافق نظامی رسیدند
کد خبر: 470845
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۳:۴۸:۵۱

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرد که سئول در پایان مذاکرات با طرف آمریکایی، موافقت کرده است که تامین هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور 13.9 درصد افزایش یابد.

براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این توافق شش ساله است. تحت این توافق که تا آخر سال 2025 ادامه خواهد داشت کره جنوبی می‌بایست سالانه 1.18 تریلیون وون معادل 1.03 میلیارد دلار از هزینه 28 هزارو 500 نظامی آمریکایی مستقر در پایگاههای کره جنوبی(USFK) را متقبل شود.

این توافق با نام «توافقنامه شش ساله اقدامات ویژه» جایگزین توافقنامه قبلی میان سئول و واشنگتن می‌شود که در سال 2019 به پایان رسید. کره جنوبی تا سال 2019 سالانه 870 میلیون دلار از این هزینه‌ها را پرداخت می‌کرد اما دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا خواستار افزایش پنج برابری این بودجه بود که با مخالفت طرف کره‌ای مواجه شد و مذاکرات به بن بست رسید. سئول در مذاکرات با دولت ترامپ خواستار افزایش 13 درصدی سهم خود بود که دولت سابق آمریکا با آن مخالفت کرد.

وزارت خارجه کره جنوبی این توافق را که باید به تایید پارلمان کره جنوبی برسد یک فرصت مهم برای تقویت اتحاد میان واشنگتن و سئول خوانده و آن را زمینه‌ای برای حفظ ثبات در شبه جزیره کره توصیف کرده است.

براساس گزارش یونهاپ، در سال 2021 کره جنوبی 1.183 تریلیون وون به ارتش آمریکا پرداخت خواهد کرد که نسبت به قبل 13.9 درصد افزایش خواهد داشت. این افزایش هزینه‌ها در بودجه دفاعی کره جنوبی نیز پیش بینی شده است که در سال جاری 7.4 درصد نسبت به سال 2020 رشد داشته است.

دور جدید مذاکرات که در واشنگتن در جریان بود نهمین دور مذاکرات آمریکا و کره جنوبی درباره تامین هزینه‌های استقرار نظامیان آمریکایی در این کشور بود که در نهایت به نتیجه رسید.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها