منتصر کوهساری مطرح کرد؛

تخلیه و بارگیری 155 میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی در 11 ماه گذشته

معاون بندری سازمان بنادر گفت: در 11 ماهه گذشته 155.4 میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

تخلیه و بارگیری 155 میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی در 11 ماه گذشته
کد خبر: 470858
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۰ ۱۴:۴۸:۱۱

اعتمادآنلاین| فرهاد منتصر کوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار‌های ارائه شده هم اکنون میزان آمار عملکرد کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور در 11 ماهه گذشته بالغ بر 155.4 میلیون تن گزارش شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 22 درصد کاهش داشته است، افزود: در بخش کالای نفتی نیز میزان تناژ عملکرد گزارش در 11 ماهه امسال بالغ بر 75 میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 19 درصد کاهش مواجه بوده است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی سازمان بنادر با بیان اینکه در حال حاضر میزان رسوب کالا‌های اساسی در بنادر کشور معادل 3.8 میلیون تن است که بیشترین میزان رسوب این کالا‌ها شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن نباتی بوده و مربوط به بندر امام (ره) است، افزود: میزان رسوب انواع کالا اعم از کالا‌های اساسی و غیراساسی در بنادر ایران طی 11 ماه گذشته معادل 7.3 میلیون تن و میزان رسوب کالا‌های کانتینری برابر 82 هزار و 340 TEU بوده است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه شرایط تحریم و انتشار ویروس کرونا مشکلاتی را در زمینه فعالیت‌های بندری ایجاد کرده است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با پیش بینی مشکلات احتمالی و برنامه ریزی و توزیع منابع و تجهیزات توانسته مدیریت قابل قبولی را در زمینه واردات و توزیع کالای اساسی مدنظر قرار دهد.

او با بیان اینکه آمار کالای غیر نفتی نیز در همین مدت بالغ بر 80.4 میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: علت اصلی کاهش کالا در بنادر کاهش جهانی تجارت کالا به دلیل شیوع بیماری کرونا و نیز تحریم بنادر ایران است، اما به نظر می‌رسد با رفع تحریم‌ها و توقف شیوع ویروس کرونا، عملکرد بنادر کشور نیز مجددا افزایش یابد.

منتصر کوهساری با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی هر ساله پذیرای میلیون‌ها مسافری است که در ایام نوروز از طریق دریا به جزایر واقع در جنوب کشور از جمله جزایر استان هرمزگان، خوزستان و بوشهر مسافرت می‌کنند، افزود: سازمان بنادر و دریا نوردی در سال‌های گذشته ظرفیت سازی مناسبی را از طریق احداث ترمینال‌های مسافری و تجهیز آن‌ها صورت داده است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی توضیح داد: هم اکنون ظرفیت ترمینال‌های مسافری دریایی در بنادر بیش از 24 میلیون نفر است که با اقدامات توسعه‌ای، این ظرفیت در سال‌های آینده نیز افزایش خواهد یافت.

تشکیل کارگروه مسافری در سازمان بنادر برای ایام نوروز

منتصر کوهساری با بیان اینکه حمل و نقل مسافری در بخش دریایی به دلیل اشاعه فرهنگ دریایی در بین آحاد مردم برای سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: اهمیت به این بخش به قدری مهم است که یکی از اهداف کلان سازمان در حوزه حمل و نقل مسافری به شمار می‌رود.

او توضیح داد: معاونت امور بندری و اقتصادی هر ساله برای آماده سازی ترمینال‌های مسافری در بنادر جنوبی اقدام به انجام نظارت‌های کنترلی می‌کند.

در همین زمینه اسفند ماه هرسال کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان و بنادری که دارای ترمینال مسافری هستند تشکیل و نسبت به بررسی شرایط ترمینال‌ها و مهیا کردن آن‌ها برای انجام مسافرت‌های نوروزی اقدام می‌کند.

معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی تاکید کرد: این کارگروه با تدوین چک فهرست‌هایی کلیه موارد ایمنی و رفاهی ترمینال‌ها را کنترل کرده و موانع و مشکلات احتمالی را برطرف خواهد کرد.

او تصریح کرد: ترمینال‌های مسافری تحت مدیریت این سازمان در بنادر کشور از وضعیت بسیار مناسبی به لحاظ ایمنی برخوردار هستند و امسال هم با توجه به شیوع ویروس کرونا، تمامی شیوه نامه‌ها و الزامات بهداشتی در ترمینال‌های مسافری نیز رعایت خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها