نمایشگاه‌هایی که با سال 99 تمام می‌شوند

حالا دیگر بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان، بسیاری از برنامه‌های هنری به روال سابق خود بازگشته‌اند.

نمایشگاه‌هایی که با سال 99 تمام می‌شوند
کد خبر: 470982
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۱ ۱۱:۵۱:۰۲

اعتمادآنلاین| حالا دیگر بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد و در نهایت بعد از کش و قوس‌های فراوان، بسیاری از برنامه‌های هنری به روال سابق خود بازگشته‌اند.

گالری‌ها نیز در این مدت به شکل جدی‌تری با برگزاری نمایشگاه‌های هنری، به فعالیتشان ادامه دادند؛ البته باز هم برخی از گالری‌ها ترجیح دادند که در شرایط فعلی همچنان تعطیل بمانند یا نمایشگاه‌های آنلاین برگزار کنند.

در این راستا، این گزارش ایسنا، مروری دارد بر برخی از نمایشگاه‌هایی که به صورت مجازی و حضوری در آخرین روزهای سال 99 برپا هستند.

«روایت‌های کاغذی» در پروژه‌های آران

نمایشگاه گروهی «روایت‌های کاغذی» تا 13 فرودین 1400 در گالری پروژه‌ آران برگزار است.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون فرهاد احرارنیا، فاطمه بهمن سیاهمرد، فرید جعفری‌سمرقندی، فرشید داوودی، مانی رامهرزی، نوید سلاجقه، آرزو شهدادی، شهرزاد عراقی‌نژاد، صفورا فدایی، مریم فرشاد، مهدی فرهادیان، فاطمه فضائل اردکانی، شیرین ملت گهر، کوشا موسوی و المیرا میرمیران ارائه شده است.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت 13 تا 18 فراهم شده است. گالری روزهای شنبه‌ و یکشنبه تعطیل است.

گالری پروژه‌های آران در تهران، خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک واقع شده است.

«ماخولیا» در گالری اعتماد 1

نمایشگاه انفرادی «ماخولیا» با آثاری از فرزانه عبدلی تا 26 اسفند ماه در گالری اعتماد 1 برقرار است.

در توضیح نمایشگاه «ماخولیا» آمده است: «دیدن سایه ی ماخولیا خود سرآغاز التیام و پذیرش فضایی از هم گسسته و اندوه زا بود. تصویر کردن زمین های سوخته رویارویی و تصدیق ناکامی و حسرت و فقدان است. پس از ایستادگی مقابل ماخولیا در واکنش به ویرانگی و زوالی که از سر می گذرد. رو به سوی زندگی، معجزه وار از ذغال و مرده گی، هاله و جوانه بیرون کشیده‌ام. اسطوره آفرینش در تخیل من حتی با سرانگشتان مثله شده باز هم به جنبش درآمده و در پی خلق است رشته‌های مس، حضور اراده و تمایل من است علیه ماتم و ماتم شرط حضور مجسمه هایی است که در تمنای چیزی هستند. معنا انسجاما یا شاید عشق!؟»

گالری اعتماد 1 در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک 25 واقع شده است.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز به غیر از دوشنبه‌ها از ساعت 12 تا 20 فراهم شده است. افتتاحیه نیز از ساعت 15 تا 20 است.

نمایشگاه گروهی نقاشی و نقاشی خط در سیحون

نمایشگاه گروهی نقاشی، نقاشی‌خط از روز جمعه (15 اسفند ماه) در گالری سیحون افتتاح می‌شود و تا 25 اسفند نیز ادامه دارد.

در این نمایشگاه آثار هنرمندانی همچون نسرین تقوی، آزاده توحیدی، سعید شافعی، منا عروجی، شادی علیمی و النا قاسمی به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره 11 واقع شده است.

امکان بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت 11 تا 19 فراهم شده است. مراسم افتتاحیه نیز از ساعت 16 تا 20 است. گالری روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه تعطیل است.

نمایشگاه گروهی «مکاشفه2»

نمایشگاه گروهی «مکاشفه 2» در حوزه نقاشی، مجسمه سازی و زیور آلات با هدف بالا بردن سطح فرهنگی جامعه و رونق کسب و کار تا 22 اسفندماه در مهاراد عظیمیه کرج برپا است.

در این نمایشگاه 52 هنرمند ایرانی که 95 % آنان را، بانوان ایرانی تشکیل داده اند، در رشته های مختلف از جمله زیورآلات هنری، نقاشی و مجسمه سازی به کوشش میثم احمدی آثار خود را به نمایش گذاشته اند.

ارمغان کشاورز، از هنرمندان بخش زیورآلات هنری درباره این نمایشگاه توضیح داد: این نمایشگاه بستری است تا آثاری که بانوان هنرمند در دوران سخت کرونا ساخته اند به معرض نمایش و ظهور برسند. هنر مفهومی را می‌توان بستری برای ابراز دغدغه‌ها و افکار درونی هنرمند دانست. احوالاتی که از عمیق‌ترین لایه‌های احساسی سرچشمه می گیرد و در غالب یک اثر نمایان می‌شود. ما امیدواریم برپایی و تقویت این نمایشگاه‌ها بیش از پیش باعث بالا رفتن سطح فرهنگی جامعه ورونق کاروکسب هنرمندان شود.

«ارمغان» و «عکاسی مفهومی» در موزه هنرهای معاصر

«ارمغان» و «عکاسی مفهومی» عنوان دو نمایشگاهی هستند که از زمان بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران، در حال برگزاری هستند.

در نمایشگاه «ارمغان»، 135 اثر از 42 هنرمند از آثار اهدایی مجموعه منیژه میرعمادی به موزه هنرهای معاصر تهران و 26 اثر از 15 هنرمند از آثار گنجینه موزه نیز که متناسب با نمایشگاه آثار اهدایی مجموعه میرعمادی است، به نمایش گذاشته شده‌اند.

در نمایشگاه «ارمغان» آثاری از ابوالقاسم سعیدی، احمد اسفندیاری، بهجت صدر، پروانه اعتمادی، پرویز تناولی، پرویز کلانتری، جعفر روحبخش، حجت الله شکیبا، حسین زنده‌رودی، حسین کاظمی، حسین محجوبی، رضا بانگیز، رضا مافی، ژازه تباتبایی، سهراب سپهری، شکوه ریاضی، صادق تبریزی، عباس کیارستمی، علی اکبر صادقی، علیرضا گلستانه، علیرضا اسپهبد، غلامحسین نامی، فرامرز پیلارام، فرح اصولی، فریده لاشایی، فریدون آو، قاسم حاجی زاده، کامران کاتوزیان، کورش شیشه گران، گیزلا وارگا سینایی، مارکو گریگوریان، محمد احصایی، محمود جوادی پور، مسعود عربشاهی، منوچهر شیبانی، منوچهر یکتایی، منیژه میرعمادی، مهدی سحابی، مهدی ویشکایی، ناصر اویسی، نصرت الله مسلمیان و رعنا فرنود از مجموعه اهدایی زنده یاد میرعمادی روی دیوار موزه هنرهای معاصر تهران می‌رود.

همچنین نمایشگاه عکس مفهومی گزیده‌ای از گنجینه عکس موزه هنرهای معاصر تهران است که در آن 18 اثر از 13 هنرمند از جمله دنیس اپنهایم، برند و هیلا بکر، گروان الک، گوردون ماتا کلارک، ادوارد روشا، جرج و گیلبرت، جان گروور و ... به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه هنرهای «موج رنگ»

نمایشگاه هنرهای تجسمی «موج رنگ» تا 26 اسفندماه در نگارخانه رسول مهر برگزار است.

این نمایشگاه به معرفی آثاری از سید ابوالحسن ریاضی، حسن نوروزنیا، فرهنگ عاطفی، سعیده آرین، آنیتا کیوان و بهداد نجفی اسداللهی در زمینه‌هایی مانند نقاشی و نقاشیخط در سبک‌های آبستره، امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم و .... می‌پردازد. نمایشگاه‌گردانِ این رویداد بهداد نجفی و مدیراجرایی آن پگاه اسلامی هستند.

نمایشگاه هنرهای تجسمی از ساعت 10 تا 18 در نگارخانه رسول مهر در ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، برقرار است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها