کد خبر: 471062
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

واکسن کرونا | معامله فیلیپین با کشورهای اروپایی: واکسن بدهید پرستار می‌فرستیم

دولت فیلیپین طرح تهاتر یک محموله واکسن کرونا را با اعزام شمار قابل توجهی از کادر درمانی خود به چند کشور اروپایی برای کمک به مبتلایان به ویروس کرونا روی میز گذاشته است.

واکسن کرونا | معامله فیلیپین با کشورهای اروپایی: واکسن بدهید پرستار می‌فرستیم
کد خبر: 471062
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت فیلیپین طرح تهاتر یک محموله واکسن کرونا را با اعزام شمار قابل توجهی از کادر درمانی خود به چند کشور اروپایی برای کمک به مبتلایان به ویروس کرونا روی میز گذاشته است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، دولت فیلیپین قصد دارد در مقابل اعزام کادر درمانی به کشورهای بریتانیا و آلمان یک محموله متشکل از 600 هزار دز واکسن کرونای رایگان از آنها دریافت و آن را به نیروی کار شاغل در خارج از کشور تزریق کند.

رئیس دفتر امور بین‌الملل وزارت کار فیلیپین در این زمینه گفت: اگر 2 کشور حاضر شوند 600 هزار دُز از واکسن کووید-19 را به ما اهدا کنند تا ما آن را به کارگران فیلیپینی شاغل در خارج از کشور تزریق کنیم و آنها بتوانند به کشورهای محل کار خود اعزام شوند، آمادگی داریم کادر درمانی مورد نیاز این 2 کشور را برای حضور در بخش‌های کرونایی تامین کنیم.

به گفته این مسئول، در صورت موافقت 2 کشور با این کمک، مانیل هم محدودیت خروج کادر درمانی را از کشور برداشته و اجازه خواهد داد پنج هزار پرستار به این 2 کشور سفر کنند.

با این حال پیشنهاد دولت فیلیپین با انتقاد داخلی و واکنش کشورهای جهان مواجه شده است.

وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرده، هیچ علاقه‌ای به انجام چنین معامله‌ای ندارد؛ از همین رو وزیر کار فیلیپین ضمن تکذیب چنین پیشنهادی ادعا کرد منظور این وزارت هرگز معامله پرستاران با واکسن کرونا نبوده و برداشت غلطی از این طرح شده است.

گفتنی است فیلیپین تنها کشور عضو آ سه آن است که هنوز رسماً هیچ برنامه واکسیناسیونی تدارک ندیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها