«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بزرگ‌ترین زیان‌دیدگان جنگ 10ساله سوریه چه کسانی هستند؟

صلیب سرخ بین‌الملل طی بیانیه‌ای اعلام کرد جوانان سوری بیشترین طرف زیان‌دیده از جنگ 10ساله دایر در این کشور محسوب می‌شوند و بازسازی این کشور ویران‌شده نیز بر دوش آنهاست.

بزرگ‌ترین زیان‌دیدگان جنگ 10ساله سوریه چه کسانی هستند؟
کد خبر: 471073
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صلیب سرخ بین‌الملل طی بیانیه‌ای اعلام کرد جوانان سوری بیشترین طرف زیان‌دیده از جنگ 10ساله دایر در این کشور محسوب می‌شوند و بازسازی این کشور ویران‌شده نیز بر دوش آنهاست.

به گزارش اعتمادآنلاین ، بر اساس پایش انجام شده توسط این کمیته روی 1400 جوان سوری 18 تا 25ساله ساکن سوریه و کشورهای لبنان و آلمان، مشخص شد جنگ سوریه که صدها هزار نفر را به دیار نیستی فرستاده و میلیون‌ها نفر را هم آواره کرده، بیشترین زیان را بر قشر جوان این کشور وارد کرده است.

فابریزیو کاربونه، مدیر منطقه خاورمیانه کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، به رویترز گفت: یکی از تبعات شوک‌آور این پایش آن است که ما دریافتیم 50 درصد از سوری‌ها دست‌کم یکی از افراد خانواده یا یکی از دوستان خود را در این جنگ از دست داده͏‌اند.

همچنین والدین یک‌ششم سوری͏‌ها در این جنگ کشته یا دست‌کم زخمی شده͏‌اند.

این مقام بین‌المللی تاکید کرد، علاوه بر آن بازسازی کشور نیز بر دوش جوانان سوری افتاده است و این امری ناعادلانه محسوب می͏‌شود، چون حداقل نیمی از جوانان سوری منابع درآمد خود را به دلیل این درگیری از دست داده و چهارپنجم آنها نیز با مشکلات زیادی در زمینه تامین غذای روزمره و ضروریات زندگی مواجه هستند.

بر اساس تاکید کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، زنان به شکل ویژه‌ای در این جنگ ضربه اقتصادی شدیدی را متحمل شده‌اند، به نحوی که 30 درصد از آنهایی که در سوریه زندگی می͏‌کنند اعلام کردند مطلقاً قادر به تامین هزینه‌های خانواده خود نیستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها