شهیندخت مولاوردی، دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان:

خود را متعهد به برنامه و راهبرد جبهه اصلاح‌طلبان می‌دانیم

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان گفت: جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان به عنوان حزبی با مشی اصلاح‌طلبانه و رویکردی اجتماعی می‌کوشد نگاهی به حقوق انسانی به قدرت داشته باشد و نه قدرت به هر بهایی.

خود را متعهد به برنامه و راهبرد جبهه اصلاح‌طلبان می‌دانیم
کد خبر: 471169
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۲ ۱۳:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| شهیندخت مولاوردی امروز - جمعه 22 اسفندماه - در دومین کنگره جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان گفت: سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی تحت تاثیر عوامل مختلف به سطح نازلی رسیده و بی‌تفاوتی، بی‌انگیزی و ناامیدی بخشی از مردم از اثربخشی رای و نهادهای انتخابی در تعیین سرنوشت‌شان مسوولیت احزاب را مضاعف می‌کند.

به گزارش ایرنا، مولاوردی یادآور شد: تحریم‌ها، ترورها، جنگ اقتصادی به ویژه در سه سال اخیر و ناکارامدی ها، جامعه را با بحران روبه‌رو ساخته است که موجب تشدید شکاف‌ها، گسست اجتماعی و تبعض جنسیتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق اصل 56 قانون اساسی، هیچ کسی نمی‌تواند حق سرنوشت را افراد سلب کند و به همین خاطر، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان آماده برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها می‌شود.

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان با تاکید بر درک واقع‌بیانیه از دوران پساترامپ و اغتنام از این فرصت و پرهیز از فرصت‌سوزی ابراز داشت: با پافشاری بر طرح‌هایی که موجب کاهش مشارکت مردم می‌شود و با تعارض سیاست‌های اعلامی و اعمالی در زمان انتخابات، ممکن بهار انتخابات به پاییز گراییده شود.

مولاوردی درباره شرایط امروز جریان اصلاحات بیان کرد: این جریان امروز در بزنگاه تاریخی قرار گرفته است. مسوولیت‌پذیری در شرایط کنونی کشور، پذیرش سهم خود و تن دادن به اصلاحات در اصلاحات نقطه تمایز این جریان با جریان‌های خود حق‌پندار محسوب می‌شود. بازگشت به جامعه، همگرایی، ترمیم و تحکیم پیوند با جریان‌ها و جنبش‌های در شرایط کنونی ضروری است.

وی به جریان‌های مختلف در میان اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: امروز در این جریان برخی خود را پیشرو و برخی خود را عدالت می‌دانند و معتقدند عدالت دال مرکزی اصلاحات است و اکتفا به راهبردهای پیشین را کافی نمی‌بینند.

این فعال اصلاح طلب افزود: اگر جنبش دوم خرداد را یک روند و جریان بدانیم و آن را در سیر تکاملی انقلاب اسلامی دانسته و نه یک پروژه و گسست، آنگاه ختم و شکست این جریان را از سر بیرون می‌کنیم.

مولاوردی با تاکید بر این که جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان خود را متعهد به برنامه و راهبرد جبهه اصلاح‌طلبان می‌داند، گفت: جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان به عنوان حزبی با مشی اصلاح‌طلبانه و رویکردی اجتماعی می‌کوشد نگاهی به حقوق انسانی به قدرت داشته باشد و نه قدرت به هر بهایی.

به گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان بر این باور است که تحقق اهداف، برنامه و راهبردهای کلان در مرام‌نامه و اساسنامه این جمعیت مرهون مطالبه‌گری و مشارکت اعضا است و در این مسیر با ممارست بر مدارا در حرکت است.

مولاوردی در بخشی دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان پرداخت.

وی اظهار داشت: نخستین کنگره جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان در خرداد 97 برگزار شد و اینک دومین کنگره با حضور 800 تن از اعضا به همراه اعضای جدید برگزار می‌شود.

وی با تشکر از مصطفی معین برای سخنرانی در این کنگره و مراتب قدردانی از نظام درمان و شهدای مدافع سلامت گفت: تاکید بر احزاب و سمن‌ها بر تحقق حق سلامت به این دلیل است که کمتر بر نقش احزاب و نهادهای مدنی در این باره شنیده‌ایم و بیشتر درمورد ظهور و بروز احزاب در زمان انتخابات و بلواهای سیاسی سخن گفته می شد و در زمان طرح مسایل اجتماعی و بحران‌ها کمتر نقش‌آفرین هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: البته این مسأله بیشتر عوامل بیرونی دارد که به میدان ندادن به احزاب و فقدان شکل‌گیری نظام حزبی و... ارتباط دارد و از آنجاهایی که دولت‌ها حزبی نیستند و به احزاب و مردم پاسخگو نیستند، توجهی نیز به احزاب هم ندارند.

دومین کنگره جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان امروز با سخنرانی مولاوردی دبیرکل این جمعیت و مصطفی معین از فعالان اصلاح طلب و وزیر علوم دولت إصلاحات به صورت آنلاین برگزار شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها