کد خبر: 471330
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۱۰:۱۹:۰۲
| |

تأکید تخت روانچی بر توقف هر چه سر‌یع‌تر تحریم‌های غیرقانونی برای مقابله با ویروس کرونا

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در توئیتی با بیان اینکه تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی مانع از دسترسی صدها میلیون نفر از مردم سراسر جهان به واکسن کرونا شده، بر توقف هر چه سریع‌تر این تحریم‌ها تأکید کرد.

تأکید تخت روانچی بر توقف هر چه سر‌یع‌تر تحریم‌های غیرقانونی برای مقابله با ویروس کرونا
کد خبر: 471330
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۱۰:۱۹:۰۲

اعتمادآنلاین| «مجید تخت‌ روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در توئیتی درباره مقابله با ویروس کرونا نوشت: فقط با همدیگر و از طریق یک رویکرد جهانی فراگیر، قادر به شکست این پاندمی (همه گیری) هستیم.

وی به تحریم‌های یکجانبه و تاثیر آن بر دسترسی به واکسن کرونا اشاره کرد و افزود: تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی مانع از دسترسی صدها میلیون نفر از مردم سراسر جهان به واکسن کووید- 19 (کرونا) شده است.

تخت روانچی بر توقف هر چه سریع‌تر تحریم‌های غیرقانونی برای حفاظت از جان انسان‌ها تأکید کرد.

وی از هشتگ «فقط با هم» در این توئیت استفاده کرده است.

بین الملل

تخت روانچی چهارشنبه 29 بهمن ماه در اظهاراتی در نشست عالی‌رتبه شورای امنیت عنوان کرد: لازمه پیروزی بر کرونا کمک به کشور‌های در حال توسعه، تولید کافی و توزیع عادلانه واکسن بین همه ملت‌ها و شهروندان و نیز رفع تحریم‌هاست.

وی همچنین از اینکه تاکنون میلیون‌ها نفر از شهروندان کشور‌های در حال توسعه واکسن زده‌اند در حالی که خیلی از کشور‌های در حال توسعه درگیر کرونا حتی به اندازه انگشتان دست نیز واکسن دریافت نکرده‌اند، انتقاد کرد و افزود: تا موقعی که همه در مقابل این ویروس ایمن نشوند، هیچ کسی در هیچ جای جهان ایمن نیست، به خصوص اینکه سرعت گسترش گونه‌های جدید کرونا بسیار بالاست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها