کد خبر: 471422
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

فرماندار نیویورک در بحران / سناتورهای نیویورک خواستار استعفای اندرو کوئومو شدند

2 سناتور آمریکایی نیویورک، چاک شومر رهبر اکثریت مجلس سنا و کیرستن گیلیبرند، اواخر عصر جمعه به نمایندگان ملی و ایالتی پیوستند و خواستار استعفای اندرو کوئومو فرماندار نیویورک شدند.

فرماندار نیویورک در بحران / سناتورهای نیویورک خواستار استعفای اندرو کوئومو شدند
کد خبر: 471422
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| 2 سناتور آمریکایی نیویورک، چاک شومر رهبر اکثریت مجلس سنا و کیرستن گیلیبرند، اواخر عصر جمعه به نمایندگان ملی و ایالتی پیوستند و خواستار استعفای اندرو کوئومو فرماندار نیویورک شدند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از گاردین، پس از آنکه گروهی از قدرتمندترین و برجسته‌ترین دموکرات‌های نیویورک در مجلس نمایندگان خواستار استعفای کوئومو به دلیل چندین مورد ادعای سوءرفتار جنسی و همچنین بررسی دقیق گزارش‌های نادرست دولت او از آمار مرگ‌ومیر کرونا در میان ساکنان خانه‌های سالمندان شدند، او بار دیگر از استعفا خودداری کرد.

کومو

شومر و گیلیبرند در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «مقابله و عبور از بحران کووید به رهبری مطمئن و ثابت نیاز دارد. ما اقدامات شجاعانه افرادی را که اتهامات جدی درباره آزار جنسی و بدرفتاری مطرح کرده‌اند تحسین می‌کنیم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «به دلیل گزارش‌های معتبر و متعدد آزار جنسی و سوءرفتار روشن است که فرماندار کوئومو اعتماد شرکای حکومتی خود و مردم نیویورک را از دست داده است. فرماندار کوئومو باید استعفا کند.»

اندرو کوئومو در یک کنفرانس مطبوعاتی در اوایل روز جمعه تمام ادعاهای سوءرفتار جنسی را رد کرد و درخواست سیاستمداران برای استعفای خود را «بی‌پروا و خطرناک» خواند.

او گفت: «من آنچه را که ادعا شده انجام نداده‌ام. تمام.» فرماندار گفت که می‌خواهد تحقیقات در مورد این ادعا ادامه یابد، اما اضافه کرد: «من استعفا نخواهم کرد. تمام.»

او گفت: «سیاستمدارانی که چیزی از واقعیت نمی‌دانند اما در عین حال نتیجه‌گیری و ابراز عقیده می‌کنند به نظر من بی‌پروا و خطرناک هستند.»

اظهارات او اندکی پس از آن صورت گرفت که گروهی از نمایندگان کنگره شامل الکساندریا اوکازیو کورتز، یکی از چهره‌های نامی جناح مترقی حزب و همچنین جری نادلر رئیس کمیته قضایی مجلس و کارولین مالونی رئیس کمیته نظارت مجلس خواستار استعفای کوئومو شدند.

نادلر روز جمعه گفت که کوئومو اعتماد مردم نیویورک را از دست داده است: «اتهامات مکرر علیه فرماندار و نحوه پاسخ به آنها، ادامه حکومت در این مرحله را برای او غیرممکن کرده است.»

کومو

اوکازیو کورتز در بیانیه مشترکی با جمال بومن یکی دیگر از نمایندگان کنگره نیویورک نیز گفت که آخرین ادعاهای آزار و اذیت جنسی علیه کوئومو «هشداردهنده» است و «نگرانی‌هایی نسبت به سلامت و رفاه حال کارمندان دولت ایجاد می‌کند. تمام این ادعاها بدون تناقض و بسیار دقیق بوده و همچنین گزارش‌های معتبری در رسانه‌ها موجود است که آنها را اثبات می‌کند.»

این 2 نفر اضافه کردند که 6 اتهام آزار و اذیت جنسی و رفتار ناشایست که به کوئومو وارد شده علاوه بر این ادعا که دولت او اطلاعات مربوط به آمار مرگ بر اثر کرونا در خانه‌های سالمندان را پنهان کرده است، به این معنی است که کوئومو «دیگر نمی‌تواند در مقابل چالش‌های بسیار پیش رو به طور موثر رهبری کند».

در مجموع 10 نفر از 19 دموکرات نیویورک در مجلس نمایندگان اکنون خواستار استعفای کوئومو شده‌اند.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، جن ساکی، نیز بارها گفته است که جو بایدن و کامالا هریس هر 2 از تحقیقات دادستان کل در مورد ادعاهای آزار و اذیت حمایت می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها