کد خبر: 471477
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۱۷:۵۹:۳۱
| |

روسیه برای یوتیوب و اینستاگرام خط و نشان می‌کشد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، اعمال سانسور در مورد محصولات خبری و فیلم‌های تولیدشده توسط رسانه‌های روسی در شبکه‌های اجتماعی و اطلاع‌رسانی آمریکایی را نشانه وجود بحران تفکر و تکنولوژیکی در این شبکه‌ها عنوان کرد.

روسیه برای یوتیوب و اینستاگرام خط و نشان می‌کشد
کد خبر: 471477
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۳ ۱۷:۵۹:۳۱

اعتمادآنلاین| زاخارووا روز شنبه در بیانیه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک، اعمال سانسور در مورد محصولات خبری و فیلم‌های تولید شده توسط رسانه‌های روسی در شبکه‌های اجتماعی و اطلاع رسانی آمریکایی را نشانه وجود بحران تفکر و تکنولوژیکی در این شبکه‌ها عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد که ادامه این رویکرد محدودکننده ازسوی شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌هایی همچون گوگل سبب محدود شدن فعالیت این شرکت‌ها در سراسر جهان خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ازجمله به محدود شدن دسترسی به فیلم «کریمه مسیر به میهن خود» در سامانه یوتیوب اشاره کرد که در سالگرد الحاق کریمه به روسیه توسط آندره کوندروشوف خبرنگار روس ساخته شده است.

وی همچنین به مسدود شدن شبکه تلویزیونی کریم-24 از شبکه‌های زیرمجموعه کمپانی دولتی رادیو و تلویزیون روسیه، در شبکه اینستاگرام اشاره و از این اقدام انتقاد کرد و گفت: موضوع حتی رویکرد سیاسی اینستاگرام در جهت سیاست‌های واشنگتن نیست و وضعیت پیچیده تر است.

زاخارووا افزود: این شرکت‌ها، (گوگل و شرکت‌های آمریکایی مشابه) استانداردهای واحد برای مدیریت خود ندارند که یک بن بست مفهومی و تکنولوژیکی است.

به گفته زاخارووا، این گونه اقدامات، نقض کننده آزادی بیان و ابراز عقیده است که حقوق شهروندان را برای کسب آزاد اطلاعات نقض می کند.

هدف آمریکا استفاده از فناوری‌های اطلاعاتی برای رقابت در همه عرصه‌ها است.

روسیه چندی پیش قانونی را برای محدود کردن دسترسی به توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب به تلافی سانسور رسانه‌های تحت حمایت مسکو از سوی آمریکا تصویب کرد.

این قانون به دادستان‌های روسیه اجازه می دهد پس از مشورت با وزارت‌خارجه، دسترسی به سایت‌های اینترنتی که حقوق مردم روسیه را نقض کرده‌اند را محدود کنند. مجازات‌ها شامل جریمه یا محدودیت کامل یا جزئی دسترسی به این پلت‌فرم‌ها در روسیه خواهد بود.

روسیه با استناد به این قانون از 10 مارس (20 اسفند) به دلیل عدم حذف محتوای غیرقانونی شبکه اجتماعی، سرعت ترافیک توئیتر را در روسیه کاهش داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اعمال محدودیت و کند کردن سرعت توئیتر را در نتیجه عمل نکردن این شیکه اجتماعی به قوانین روسیه طی سالهای اخیر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا پسکوف گفت: علت کاهش سرعت شبکه اجتماعی توییتر در روسیه که از امروز چهارشنبه اعمال شد به دلیل این واقعیت بود که این سیستم عامل، از سال 2017 تاکنون، در خواست مسکو را مبنی بر حذف اطلاعات و برنامه‌های ممنوعه از جمله مطالب دارای پورنوگرافی کودکان را اعمال نکرده است.

روسیه در سالهای اخیر گوگل و فیس بوک را هم بخاطر نقض قوانین این کشور جریمه کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها