تاکید وزیر کشور به دغدغه مشارکت در انتخابات / رحمانی‌فضلی: همه باید زمینه و مقتضیات افزایش مشارکت را فراهم کنیم

وزیر کشور با بیان اینکه دغدغه‌ای نسبت به مشارکت در انتخابات وجود دارد، گفت: همه باید زمینه و مقتضیات افزایش مشارکت را فراهم کنیم.

تاکید وزیر کشور به دغدغه مشارکت در انتخابات / رحمانی‌فضلی: همه باید زمینه و مقتضیات افزایش مشارکت را فراهم کنیم
کد خبر: 471506
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۰۸:۰۸:۱۴

اعتمادآنلاین| عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به آغاز زمان ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری از 21 اردیبهشت، اظهار کرد: تعرفه‌های انتخابات آماده و آموزش‌های لازم داده شده است اما دغدغه‌ای نسبت به مشارکت در این انتخابات وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در انتخابات مجلس شورای اسلامی به هر دلیلی، مشارکت به 42 درصد رسید. بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته شیوع پیدا کرده و یک سال از این موضوع گذشته،محدودیت‌های شدید بوده و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها اتفاق افتاده است. بر همین اساس همه ما باید زمینه و مقتضیات افزایش مشارکت را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تا امروز آرایش نیروهای سیاسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص نیست و تا سیزدهم فروردین فضای گردش و عید است و از 25 فروردین تا 25 اردیبهشت ماه رمضان است که فضای معنوی، فضای سیاسی را تحت تأثیر قرار می‌دهد لذا فرصتی نداریم و باید تلاش کنیم زمینه افزایش مشارکت فراهم شود.

وزیر کشور با اشاره به افزایش شعب در انتخابات پیش‌رو با توجه به شرایط شیوع کرونا گفت: در این انتخابات 8 تا 10 هزار شعبه و زمان اخذ رأی را افزایش می‌دهیم و کار اخذ رأی را از صبح زودتر آغاز می‌کنیم.

وی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک، گفت: انتخابات الکترونیک 25 فرایند دارد که 24 فرایند آن در همه انتخابات انجام می‌شود. درخصوص اخذ و شمارش آرا در این دوره در مراکز استان‌ها یعنی حدود هفت یا هشت استان رأی اخذ و شمارش الکترونیک انجام خواهد شد.

رحمانی فضلی درخصوص برگزاری تجمعات انتخاباتی نیز بیان کرد: قطعا شور انتخابات در همین برگزاری تجمعات است. با شرایط فعلی برگزاری تجمعات محدودیت خواهد داشت چون جان و زندگی بر همه چیز اولویت قرار دارد. پروتکل‌های انتخابات در حال تدوین است و پس از عید نوروز برای تصویب به ستاد ملی ارائه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها