کد خبر: 471546
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۰۹:۱۸:۵۳
| |

مسکو:

آمریکا از فناوری اطلاعات برای رقابت ناعادلانه بهره می‌برد

وزارت خارجه روسیه با انتقاد از سانسور شدن خودسرانه محتواهای دیجیتال توسط واسطه‌های آمریکایی، گفت هدف واشنگتن سوءاستفاده از فرصت‌های فناوری اطلاعات برای رقابت ناعادلانه است.

آمریکا از فناوری اطلاعات برای رقابت ناعادلانه بهره می‌برد
کد خبر: 471546
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۰۹:۱۸:۵۳

اعتمادآنلاین| «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سوءاستفاده آمریکا از فناوری اطلاعات و سانسور کردن واقعیات انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زاخارووا روز گذشته (شنبه) گفت که ایالات متحده از فرصت‌های فناوری اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی برای رقابت ناعادلانه و همچنین سانسور بی‌اغماض محتوای دیجیتال استفاده می‌کند.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «[بسترهای شبکه‌های اجتماعی] در اصل، هیچ استاندارد و رویه متحدی برای مدیریت خودشان ندارد. این یک بن‌بست معنایی و فناورانه است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «محتوای دیجیتال به‌صورت خودسرانه و بدون اغماض، توسط واسطه‌های خاص سانسور می‌شوند، بدون اینکه دادگاه یا مرجع ذی‌صلاح در این باره تصمیمی گرفته باشد».

به نوشته رویترز، زاخارووا در پایان با انتقاد از تسلط آمریکا بر شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیجیتال افزود: «هدف واشگنتن مشخص است، اینکه از فرصت‌های فناوری اطلاعات برای رقابت ناعادلانه در تمام حوزه‌ها استفاده کند».

چند روز پیش، شرکت آمریکایی توییتر اعلام کرد که در همکاری با اف‌بی‌آی (اداره تحقیقات فدرال)، این شرکت 373 حسابر کاربری مرتبط با روسیه، ارمنستان و ایران را حذف کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها