امیر سرتیپ شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش:

طبق قانون اساسی جوانان ذکور کشور باید خدمت سربازی را بگذرانند

معاون تربیت و آموزش ارتش گفت: در قانون اساسی عنوان شده است که جوانان ذکور ما حتما باید فرآیند آموزش‌های نظامی را طی کنند.

طبق قانون اساسی جوانان ذکور کشور باید خدمت سربازی را بگذرانند
کد خبر: 471589
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۰:۲۶:۲۲

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش ارتش درباره اهمیت خدمت سربازی برای همه اقشار جامعه گفت: خدمت سربازی آخرین گلوگاه تربیتی جامعه است که بایستی جامعه پذیری را به یک انسان آموزش بدهد. جامعه پذیری با 17 یا 18 مولفه فرآیندی است که در دوران سربازی در وجود یک انسان نهادینه می‌شود تا بیاموزد چگونه کار جمعی انجام دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی ادامه داد: از دیگر مزایای خدمت سربازی این است که انسان بیاموزد چگونه باید از بالادست خود اطاعت کرده و سلسله مراتب را رعایت کند و مسئولیت پذیر باشد.

معاون تربیت و آموزش ارتش با بیان اینکه خدمت وظیفه عمومی در قانون اساسی ما نیز وجود دارد، یادآور شد: در قانون اساسی عنوان شده است که جوانان ذکور ما حتما باید آموزش‌های نظامی را طی کنند. نخبگان نظامی هم به عنوان سرمایه‌های کشورمان باید دوره خدمت سربازی را بگذرانند و حتی در دوره‌های اخیر نیز تعدادی از نخبگان کشور به عنوان سرمایه‌های نظام این دوره‌ها را در نیروی زمینی ارتش طی کردند.

وی افزود: نخبگان هم براساس قانون یک دوره آموزشی را می‌گذرانند که با کلیات جامعه پذیری آشنا شوند، پس از این دوره نگاه این نخبگان نسبت به خدمت سربازی تغییر کرده است؛ چراکه این جوانان با آموزش‌هایی که در 21 روز دوران آموزشی طی کردند برخی فنون را به خوبی فرا گرفتند.

امیر سرتیپ شیخ گفت: میانگین نمره نخبگان کشوری در پایان دوره آموزشی نمره 17.25 از 20 است و این به معنای همراه بودن نخبگان عزیز ما با دوره‌های آموزشی دوران آموزشی خدمت سربازی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها