نوبخت: بودجه 1400 تا پایان هفته قانونی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه سال آینده و تصمیمات در این باره توضیحاتی داد.

نوبخت: بودجه 1400 تا پایان هفته قانونی می‌شود
کد خبر: 471633
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۱:۴۴:۲۵

اعتمادآنلاین| محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه پانزدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بودجه تقریباً با توافق نسبی بین دولت و مجلس تهیه شده و مواردی که مانند سنوات گذشته از منظر شورای نگهبان یا قانون اساسی ایراد یا مغایرتی با شرع مقدس داشت، اعلام شد و انتظار داریم تا پایان هفته مجلس فرصت پیدا کند تا ایرادات شورای نگهبان را برطرف کند، به نظر می‌رسد با اصلاحاتی که برای تامین نظر شواری نگهبان روی مصوبات مجلس در بودجه صورت می‌گیرد بتوانیم تا پایان هفته، بودجه را به عنوان قانون داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی ادامه داد: البته فرصت نیز برای دولت خواهد بود که بتواند ضوابط اجرائی و آئین‌نامه‌های اجرائی و مالی را تامین کند تا بودجه بعد از تعطیلات نوروز برای اجرا به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شود. در کنار بودجه احکام مختلفی بود که یکی از احکام مرتبط با افرادی است که شایستگی دریافت یارانه را دارند منتهی به هر دلیلی استفاده نکردند و با همان ساز و کاری که قانون مشخص کرده و آئین‌نامه اجرای آن در دولت در تبصره 14 نوشته می‌شود، ان‌شاءالله بتوانیم بازماندگان را نیز به جمع یارانه‌بگیران اضافه کنیم. دو یارانه در روز‌های مشخص و معین ماه پرداخت می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه خوشبختانه آمار‌ها حاکی از موفقیت پلیس راهور در حفظ جان مردم است، عنوان کرد: خوشبختانه تعداد کشته‌شدگان حوادث رانندگی با اقدامات ویژه صورت گرفته توسط پلیس راهور کاهش پیدا کرده است، سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت بر خود فرض می‌داند که تا جای ممکن نیازمندی‌های پلیس را برای حفظ کاهش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات فراهم و به نحو شایسته‌ای نسبت به پشتیبانی مستمر از این نیرو‌های زحمتکش اقدام کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: آنچه که برای برخورداری پلیس راهور از پاداش است را بدون ارتباط با مباحث جریمه می‌بینیم و تلاش می‌کنیم اقدام خود را در پاسخ زحمات و خدمات عزیزان اعمال کنیم.

وی گفت: جرایم مربوط به وزارت بهداشت نیست، وزارت بهداشت نیز یکی از استفاده‌کنندگان از منابع کرونا است و جرایم به منابع اضافه می‌شود و سازمان برنامه و بودجه حسب توافق با رییس پلیس راهور ناجا، پشتیبانی مالی متناسب را درباره تجهیز پلیس برای هوشمندسازی، انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها