کد خبر: 471656
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۲:۵۱:۰۰
| |

برخی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه بودجه 1400 اصلاح و تصویب شد / دولت موظف به پرداخت تا سقف 500 میلیارد ریال به دانشجویان روزانه دکتری شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 24 اسفندماه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه بودجه 1400 برخی اصلاحات را مصوب کردند. همچنین دولت موظف است تا سقف مبلغ پانصد میلیارد ریال به صورت ماهانه به دانشجویان روزانه دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی، پژوهانه‌ پرداخت کند.

برخی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه بودجه 1400 اصلاح و تصویب شد  / دولت موظف به پرداخت تا سقف 500 میلیارد ریال به دانشجویان روزانه دکتری شد
کد خبر: 471656
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۲:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 24 اسفندماه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره لایحه بودجه 1400 برخی اصلاحات را مصوب کردند.

به گزارش فارس، جزء (2) بند (ج) تبصره (12) ماده واحده این لایحه جهت تأمین نظر شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح شد: دستگاههای اجرائی دارای سامانه املاک و اراضی مکان‌محور از جمله سازمان برنامه و بودجه از طریق سازمان ذیربط، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی، شرکتها و سازمان‌های تابعه وزارت نیرو، سازمان ثبت اسناد واملاک کشور، سازمان ملی زمین و مسکن، شهرداری‌ها و پست جمهوری اسلامی ایران مکلف به همکاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تبادل اطلاعات به صورت الکترونیکی و رایگان با سامانه مذکور هستند.

جز (2) بند (د) تبصره (12) ماده واحده این لایحه جهت تأمین نظر شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح شد: به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده می‌شود تا سقف یکصد و هفتاد و شش هزار میلیارد (176.000.000.000.000) ریال از اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول و حقوق مالی مازاد دولت جمهوری اسلامی ایران (به استثنای انفال و موارد مندرج در اصل هشتادوسوم (83) قانون اساسی) را بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیأت وزیران با رعایت قوانین و مقررات از طریق حراج عمومی در بورس املاک و مسکن و یا از طریق مزایده عمومی در سامانه تدارکات الکترونیک دولت با رعایت قانون تجارت الکترونیکی مصوب 17/ 10/ 1382 با اصلاحات و الحاقات بعدی و نیز مقررات تعیین‌شده در قانون برگزاری مناقصات مصوب 25/ 1/ 1383 با اصلاحات و الحاقات بعدی به نحوی که با مزایده منطبق باشد به فروش رسانده و وجوه حاصل را به ردیف درآمدی 210221 واریز کند. استانداران و دستگاه‌های اجرائی مکلف به ارائه پیشنهاد فروش دارایی‌های مازاد دولت به وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌باشند.

دولت موظف است تا سقف مبلغ پانصد میلیارد (500.000.000.000) ریال به صورت ماهانه از محل منابع این بند، به دانشجویان روزانه دوره دکتری دانشگاه‌های دولتی، پژوهانه‌ پرداخت کند.

جز (3) بند (د) تبصره (12) ماده واحده این لایحه جهت تأمین نظر شورای نگهبان به شرح زیر اصلاح شد:

سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است پس از اطمینان از وصول ردیف‌های درآمدی مذکور معادل وجوه واریزی را از محل ردیف 47-530000 جدول شماره (9) این قانون، به همان دستگاه اجرائی/استانی وصول‌کننده منابع، بابت اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام پیوست شماره (1) این قانون، طرحهای استانی، کمک به تأمین مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرائی و مجتمع‌های اداری نیمه‌تمام، تکمیل، بازسازی و تجهیز پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت شهرستان و استان اختصاص دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها