وزیر تعاون: درآمد کم، کودکان کار را به خیابان‌ها می‌کشاند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مراکز آموزشی به کودکان خیابان آموزش می دهیم و آنها در شغل آموزش دیده فعالیت می‌کنند اما بعد آن را رها می‌کنند و به چهارراه‌ها می‌آیند چون درآمد شغل آموزش دیده شده کمتر از درآمد فعالیت آنها در خیابان است و این مساله آنها را به خیابان‌ها می‌کشاند.

وزیر تعاون: درآمد کم، کودکان کار را به خیابان‌ها می‌کشاند
کد خبر: 471676
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۳:۲۲:۴۷

اعتمادآنلاین| وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مراکز آموزشی به کودکان خیابان آموزش می دهیم و آنها در شغل آموزش دیده فعالیت می‌کنند اما بعد آن را رها می‌کنند و به چهارراه‌ها می‌آیند چون درآمد شغل آموزش دیده شده کمتر از درآمد فعالیت آنها در خیابان است و این مساله آنها را به خیابان‌ها می‌کشاند.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری روز یکشنبه در مراسم قدردانی از 123 کارشناس منتخب مرکز فوریت‌های اجتماعی سراسر کشور در سازمان بهزیستی کشور افزود: 80 درصد کودکان خیابان، اتباع بیگانه هستند که به دلایل مختلف خود را به شهرهای بزرگ ایران رسانده‌اند و برای کسب درآمد این کار را انتخاب کرده‌اند و وقتی آنها را به مراکز مختلف هدایت می‌کنیم باید کشور میزبان آنها را در وقت مناسبی بپذیرد و مسائل دیپلماتیک خاصی دارد.

وی اضافه کرد: اما بخشی از مساله کودکان خیابان به کودکان ایرانی بازمی‌گردد و اینها آسیب هایی است که به وجود آمده است. اگر سیاست های رفاهی و حمایتی او را تحت پوشش قرار می داد طبیعتا کار او به خیابان کشیده نمی شد و اگر دستمزد مشاغل، جبران واقعی خدمات می کرد به آن کار می پرداخت.

وزیر تعاون تاکید کرد: پرداخت اجرت حقیقی کار، ستون فقرات تولید است و باید به آن توجه داشت تا کودکان کار را مشاهده نکنیم.

شریعتمداری افزود: یکی از وظایف مهم حکومت از کار انداختن ماشین تولید آسیب های اجتماعی و پیشگیری است اگر اقدامات پیشگیری موثر باشد می تواند آسیب‌ها را کاهش دهد. اگر نتوانیم جلوی آسیب ها را بگیریم پیامدهای آن، خود را در مراکز اورژانس اجتماعی نشان می دهد که مطلوب ما نیست.

وی ادامه داد: عدم توجه به مشکلات سالمندان یا کودکان کار در بستر شکل گیری باعث می شود، آنها به آسیب اجتماعی تبدیل شوند. از کار انداختن ماشین تولید آسیب های اجتماعی نیازمند سیاستگذاری صحیح اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی و اجتماعی است.

وزیر تعاون با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه آسیب‌های اجتماعی گفت: شایسته ایران اسلامی ما نیست که حتی مقدار کمی از این آسیب ها را داشته باشیم و در کمال تاسف در آسیب های اجتماعی از کشورهایی که مدعی فرهنگ اسلامی نیستند پیشی می گیریم.

شریعتمداری در ادامه به طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: ‌این طرح از برنامه های ارزشمند مشترک وزارت کار و معاونت زنان ریاست جمهوری با همکاری جهاد دانشگاهی بوده و در حال گسترش به سراسر ایران است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها