واکنش انگلیس به محاکمه نازنین زاغری / وزیرخارجه انگلیس: هر کاری بتوانیم برای حمایت از او انجام می‌دهیم

وزیر امورخارجه انگلیس امروز یکشنبه (24 اسفندماه) در بیانیه‌ای به برگزاری دادگاه «نازنین زاغری» مجرم ایرانی- انگلیسی واکنش نشان داد. وی در این بیانیه روند بررسی پرونده نازنین زاغری را «غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه» ادعا کرده و خواستار آزادی بدون تاخیر وی شده است!

واکنش انگلیس به محاکمه نازنین زاغری / وزیرخارجه انگلیس: هر کاری بتوانیم برای حمایت از او انجام می‌دهیم
کد خبر: 471740
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ۱۶:۲۱:۵۸

اعتمادآنلاین| وزیر امور خارجه انگلیس امروز در بیانیه‌ای به برگزاری دادگاه «نازنین زاغری» مجرم ایرانی- انگلیسی واکنش نشان داد.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس امروز یکشنبه در بیانیه‌ای به برگزاری دادگاه «نازنین زاغری» مجرم ایرانی- انگلیسی واکنش نشان داد.

در این بیانیه، با نقض منشور ملل متحد در خصوص لزوم پرهیز از مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، «دومینیک راب» روند بررسی پرونده نازنین زاغری را «غیرقابل قبول و غیرقابل توجیه» ادعا کرده و خواستار آزادی بدون تاخیر وی شده است!

بیانیه صادره به نقل از وزیر امور خارجه انگلیس در این خصوص می افزاید: نازنین باید بدون تاخیر بیشتر اجازه بازگشتن نزد خانواده‌اش در انگلیس را بیابد. هر کاری که بتوانیم برای حمایت از او انجام می دهیم.

گفتنی است که پابند الکترونیکی «نازنین زاغری راتکلیف» که در حال گذراندن دوره محکومیت 5 ساله خود به جُرم فعالیت علیه نظام بود، چندی پیش باز شد؛ اما اعلام شده بود که دادگاه پرونده دیگر او امروز 24 اسفند ماه برگزار می شود.

«نازنین زاغری راتکلیف» شهروند ایرانی- انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فروردین‌ماه سال 1395 در تهران بازداشت شد.

سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.

پرونده زاغری سپس مورد بررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب در خصوص پرونده اول خود به 5 سال حبس محکوم شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها