کد خبر: 471789
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۰۸:۲۹:۰۰
| |

در ۱۱ ماهه ۹۹؛

صدور جواز صنعتی 40 درصد رشد داشت

 بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور 36 هزار و 162 فقره جواز صنعتی از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه و رشد 40 درصدی آن در هم‌سنجی با پارسال است.

صدور جواز صنعتی 40 درصد رشد داشت
کد خبر: 471789
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۰۸:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سرمایه‌گذاری لازم برای صدور این مجوزها 592 هزار و 524 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 72.8 درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، پیش‌بینی می‌شود از محل مجوزهای یاد شده 810 هزار و 178 نفر اشتغال ایجاد شود که در هم‌سنجی با سال گذشته رشد 40.6 درصدی خواهد داشت.

برپایه این گزارش، تا پایان بهمن‌ماه 6 هزار و 491 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد که حاکی از رشد هفت درصدی است.

سرمایه‌گذاری لازم برای صدور این پروانه‌ها با رشد 235.1 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به 179 هزار و 175 میلیارد تومان رسید و پیش‌بینی می‌شود از محل صدور این پروانه‌ها 121 هزار و 248 نفر اشتغال‌زایی شود که حاکی از رشد 22.6 درصدی است.

پیشتر «علی رسولیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کمک استانداران، ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید و بخش خصوصی یک‌هزار و 437 واحد صنعتی تعطیل کشور به چرخه تولید کشور بازگشت.

مهمترین برنامه‌های سال «جهش تولید» بخش صنعت، معدن و تجارت در هفت محور و 40 برنامه، نهایی و ابلاغ شد.

این برنامه‌ها شامل توسعه و تعمیق ساخت داخل در راستای جهش تولید (11 برنامه)، مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی (پنج برنامه)، توسعه معادن و صنایع معدنی با اجرای نقشه راه (پنج برنامه)، توسعه فناوری و محصولات دانش‌بنیان (پنج برنامه)، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری (پنج برنامه) بهبود فضای کسب‌وکار مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت (پنج برنامه) و تامین منابع مالی و توسعه سرمایه‌گذاری (چهار برنامه) است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها