بدترین نتیجه انتخاباتی حزب «آنگلا مرکل» از زمان جنگ جهانی دوم

نتایج اولیه شمارش آرا در انتخابات ایالتی در دو ایالت آلمان نشان می‌دهد که حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل بدترین نتایج خود را از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون کسب کرده است.

بدترین نتیجه انتخاباتی حزب «آنگلا مرکل» از زمان جنگ جهانی دوم
کد خبر: 471797
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۰۸:۳۷:۱۴

اعتمادآنلاین| نتایج مقدماتی برگزاری انتخابات ایالتی در دو ایالت آلمان نشان می‌دهد که حزب دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل بدترین نتایج خود را از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون کسب خواهد کرد.

براساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، نارضایتی مردم از مدیریت پاندمی کرونا و روند آهسته واکسیناسیون در آلمان در ریزش آرای حزب مرکل نقش زیادی داشته است.

با کناره گیری آنگلا مرکل از انتخابات عمومی که در ماه سپتامبر برگزار میشود، براساس اعلام نتایج اولیه، میزان حمایت از حزب دموکرات مسیحی در ایالت «بادن وورتمبرگ» با 3.7 درصد کاهش نسبت به آخرین انتخابات در سال 2016 به 23.3 درصد رسیده است.

بر اساس آخرین نتایج انتخابات که در روز یکشنبه برگزار شده است، در دو ایالت بادن‌ وورتمبرگ و «راین‌لند فالتس»، حزب سبزها و حزب سوسیال دموکرات‌ بیشترین آرا را کسب کرده‌اند.

براساس گزارش دویچه وله، هر دو وزیر اول ایالتی در مقام خود ابقا شدند. «وینفرید کرچمان» از حزب سبزها در اشتوتگارت، مرکز ایالت بادن ‌وورتمبرگ و «مالو دریر» از حزب سوسیال دموکرات در ماینتس، مرکز ایالت راین‌لند فالتس سکان قدرت ایالتی را همچنان در اختیار خواهند داشت.

در ایالت بادن وورتمبرگ حزب سبزها با کسب 30.7 درصد بیشترین آرا را کسب کرده است، حزب دموکرات مسیحی با 23 درصد در جایگاه دوم قرار دارد.حزب دست راستی آلترناتیو برای آلمان(AFD) و حزب سوسیال دموکرات و لیبرال دموکرات برای کسب جایگاه سوم در رقابت نزدیک هستند.

در ایالت راین لند فالتس، حزب سوسیال دموکرات با کسب 36.1 درصد آرا در جایگاه اول، حزب دموکرات مسیحی با کسب 25.5درصد با ریزش 5.3 درصدی آرا در جایگاه دوم و حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان با کسب 8.9درصد آرا بیشترین آرا را کسب کرده‌اند.

سال 2021 سال انتخابات در آلمان است و علاوه بر انتخابات ایالتی قرار است انتخابات عمومی این کشور نیز در روز 26سپتامبر 2021 برگزار شود.

انتخابات روز یکشنبه در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در آلمان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شده است. رسانه‌های آلمانی میگویند که انتظار می‌رود مشارکت به صورت پستی در انتخابات افزایش چشمگیری داشته باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها