کد خبر: 471804
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۰۸:۴۸:۵۵
| |

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با فرستاده ویژه سازمان ملل درباره بحران یمن

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با فرستاده سازمان ملل در امور یمن مدعی شد که واشنگتن از یک یمن باثبات، متحد و بدون مداخله خارجی حمایت می‌کند.

رایزنی وزیر خارجه آمریکا با فرستاده ویژه سازمان ملل درباره بحران یمن
کد خبر: 471804
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۰۸:۴۸:۵۵

اعتمادآنلاین| یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از رایزنی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور با «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در روز یک شنبه خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته وی، بلینکن در این گفت‌وگو از تصمیم واشنگتن برای تقویت تلاش‌های دیپلماتیک در کنار اقدامات سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ در یمن صحبت کرده است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه افزود: بلینکن تاکید کرده است که ایالات متحده از یک یمن باثبات و متحد و عاری از نفوذ خارجی حمایت می‌کند و به گریفیتس گفته که هیچ راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد.

این درحالیست که ائتلاف سعودی با حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا از سال 2015 در حال عملیات نظامی علیه یمن و مداخله در امور داخلی این کشور است.

به دنبال حملات ویرانگر ائتلاف سعودی به زیرساخت‌های یمن، سازمان ملل بحران یمن را بدترین بحران انسانی حال حاضر در جهان خوانده است.

بلینکن پیش از این از انصارالله یمن خواسته بود عملیات نظامی در شهر مارب و حملات به عربستان را متوقف کرده و مذاکرات صلح را دوباره از سر بگیرند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی چند هفته گذشته پیشروی‌های زیادی در استان راهبردی مارب داشته و اکنون در سه کیلومتری مرکز این استان و آزادسازی این شهر قرار دارند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها