نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز مطرح کرد

هزینه یک جهیزیه 15 میلیونی به 200 میلیون تومان رسید

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز گفت: 46 سال است که در بازار فعالیت می‌کنم و تاکنون هیچ وقت بازار را به این بدی ندیده بودم؛ برای سال آینده نیز امیدوار به بهبود شرایط بازار نیستم و با این وضعیت با افزایش قیمت در کالاهای خانگی مواجه می‌شویم.

هزینه یک جهیزیه 15 میلیونی به 200 میلیون تومان رسید
کد خبر: 471887
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۱:۱۱:۴۸

اعتمادآنلاین| محمدرضا جهانی با اشاره به وضعیت بازار لوازم خانگی در آستانه عید نوروز اظهار کرد: کل بازار در رکود قرار دارد و هیچ فرد بازاری از درآمد خود رضایت ندارد؛ ثبات در بازار وجود ندارد و تعداد معاملات نیز بسیار اندک هستند.

به گزارش ایسنا، وی گفت: در خوزستان ما با عناوین مختلف خسارت می‌دهیم؛ برخی از اصناف خریدهایی سنگین برای جبران ضرر و زیان‌های به وجود آمده، کرده‌اند که این خریدها در آستانه شب عید با تعطیلات کرونایی، آسیب‌های بسیار جدی به آن‌ها وارد کرده است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز با اشاره به کاهش لوازم خانگی خارجی در بازار عنوان کرد: اجناس بدون ضمانت یا در اصطلاح قاچاق، نوسان قیمت بسیار بالایی دارند و قیمت آن‌ها با نرخ دلار تغییر می‌کند اما متاسفانه قیمت کالاهای تولید داخلی نیز حتی در زمان کاهش نرخ دلار افزایش یافت.

جهانی افزود: شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی به تعهدات خود در قبال ما به خوبی عمل نمی‌کنند و کالاها را به صورت قطره‌چکانی و یا به شرط خریدن دیگر کالاها به ما تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به نارضایتی فروشندگان لوازم خانگی از فشارهای مالیاتی بر آن‌ها در این شرایط بازار گفت: در سال جاری با اعمال تعطیلات متعددی برای اصناف روبه‌رو بوده‌ایم اما سازمان امور مالیاتی علی‌رغم تعطیلی‌های اعمال‌شده برای اصناف، با ما همکاری نمی‌کند و مالیات‌ها را با نرخ تورم از ما اخذ می‌کنند.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اهواز تصریح کرد: عمده مشکلات ما با شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی و نمایندگی‌هایشان، سازمان امور مالیاتی و اعمال تعطیلات برای اصناف است.

جهانی افزود: 46 سال است که در بازار فعالیت می‌کنم و تاکنون هیچ وقت بازار را به این بدی ندیده بودم؛ برای سال آینده نیز امیدوار به بهبود شرایط بازار نیستم و با این وضعیت با افزایش قیمت در کالاهای خانگی مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به هزینه یک سری جهیزیه منزل گفت: پنج سال پیش هزینه جهیزیه منزل به طور متوسط 15 میلیون تومان بود اما همان جهیزیه با قیمت‌های کنونی حداقل به 200 میلیون تومان رسیده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها