افتتاح 3 ایستگاه جدید مترو تا قبل از پایان سال جاری

مدیر عامل شرکت مترو تهران از افتتاح 3 ایستگاه جدید مترو تا قبل از پایان سال جاری خبر داد.

افتتاح 3 ایستگاه جدید مترو تا قبل از پایان سال جاری
کد خبر: 471944
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۳:۱۰:۱۳

اعتمادآنلاین| علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره افتتاح ایستگاه های جدید مترو اظهارداشت: در روزهای باقی‌مانده از سال جاری، ایستگاه‌های شهید اشرفی اصفهانی و دانشگاه تربیت مدرس در خط 6 و ایستگاه آهنگ در خط 7 در اختیار شهروندان صبور پایتخت قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، امام با بیان اینکه برای ساخت و تجهیز این 3 ایستگاه حدود 900 میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است، گفت: ایستگاه تقاطعی دانشگاه تربیت مدرس در تقاطع بزرگراه‌های شهید چمران و جلال‌آل‌احمد (زیرگذر گیشا) واقع شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران خاطرنشان کرد: ایستگاه تربیت مدرس در خط 7 اسفند ماه سال 1397 به بهره‌برداری رسیده است و حالا نوبت به افتتاح دسترسی ایستگاه به خط 6 فرا رسیده است. از لحاظ موقعیت شهری، این ایستگاه باعث تسهیل دسترسی همشهریان به بزرگراه جلال آل احمد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران خواهد شد. نکته حائز اهمیت، قرار گرفتن ایستگاه تربیت مدرس در مرز محدوده شروع طرح ترافیک تهران و طرح زوج و فرد است که این امکان را به مسافران می‌دهد تا با استفاده از مترو به مقصد خود در داخل محدوده طرح ترافیک تردد نمایند.

امام بیان داشت: ایستگاه بعدی ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی در تقاطع بزرگراه اشرفب اصفهانی و بلوار مرزداران، جنب خیابان پیامبر و بیمارستان پیامبران واقع شده است. با افتتاح این ایستگاه و برچیده شدن کارگاه مربوطه، محدوده‌های درخت‌کاری شده ضلع شمالی خیابان پیامبر و محدوده شمالی پلازای در حال طراحی محوطه ایستگاه، مجدداً در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

وی گفت: اما ایستگاه آهنگ که با معماری ویژه و متفاوتی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، در محدوده بزرگراه شهید محلاتی واقع شده و امیدواریم این هدیه پایان سال، مورد قبول مردم نجیب تهران و خصوصاً اهالی منطقه 14 که بافت متراکم جمعیتی را دارا است، قرار بگیرد. ضمناً قرار است در مجاورت این ایستگاه، طی سال‌های آینده مجتمع ایستگاهی احداث شود تا خدمتی شایسته در حوزه‌های تفریحی و خدماتی به شهروندان محدوده مذکور ارائه شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها