کد خبر: 472010
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۷:۳۶:۱۹
| |

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خبر داد:

نظارت کامل نیروهای امنیتی و نظامی در چهارشنبه سوری

جان احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: نگرانی کادر درمان را با بی احتیاطی چهارشنبه سوری افزایش ندهیم و با کادر درمان که درگیر درمان بیماران کرونایی هستند همدردی کنیم.

نظارت کامل نیروهای امنیتی و نظامی در چهارشنبه سوری
کد خبر: 472010
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۵ ۱۷:۳۶:۱۹

اعتمادآنلاین| معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: نگرانی کادر درمان را با بی احتیاطی چهارشنبه سوری افزایش ندهیم و با کادر درمان که درگیر درمان بیماران کرونایی هستند همدردی کنیم.

دکتر جان احمد آقایی با اشاره به چهارشنبه آخر سال و با بیان اینکه همه اقوام و ملت ها برای استقبال از سال جدید دارای آداب و رسوم خاصی هستند و مردم استان ما نیز مستثنی از این شرایط نیستند، اظهار کرد: این رسم دیرینه و پرمعنا از دیرباز به صورت سینه به سینه به ما منتقل شده و باید برای اجرا و به‌جا آوردن صحیح و درست آن تلاش کنیم.

وی از برخورد جدی دستگاه قضائی با اخلال گران نظم و امنیت خبر داد و تصریح کرد: در چهارشنبه سوری باید پلیدی ها و زشتی ها را سوزاند و با یک نگاه شاداب و سبزینگی؛ سلامتی را از خداوند طلب کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به شرایط کرونایی حاکم بر جهان و به طبع آن در کشور ما یادآور شد: نگرانی کادر درمان را با بی احتیاطی چهارشنبه سوری افزایش ندهیم و با کادر درمان که درگیر درمان بیماران کرونایی هستند همدردی کنیم.

آقایی از خانواده‌ها خواست تا ضمن کنترل و نظارت بر فرزندان خود، آنها را از خطرات مواد منفجره و آتش‌زا آگاه کرده و از بازی با چنین مواد خطرناکی برحذر دارند تاکید کرد: مراقب فرزندانمان باشیم تا مبادا موجبات نگرانی کادر زحمتکش درمان را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی و نظامی نظارت کامل بر اماکن شلوغ دارند و قطعا اگر رفتار پرخطری را از افراد ببینند مجرمان را دستگیر خواهند کرد گفت: دستگاه قضائی نیز با متخلفانی که امنیت مردم را در چهارشنبه سوری به مخاطره می اندازند برخورد جدی خواهد کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان خاطرنشان کرد: هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره یا هر مواد آتش زا و خطرناک موجب مرگ کسی شود در صورتی که عمل او کشنده باشد و علم و آگاهی به آن داشته باشد و یا قصد کشتن داشته باشد، به موجب ماده 501 قانون مجازات اسلامی قتل عمد محسوب و محکوم به قصاص می شود و در غیراین صورت قتل شبه عمد محسوب می شود و به پرداخت دیه و حبس محکوم می شود.

آقایی با بیان اینکه هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب سقط جنین زن حامله شود به موجب ماده 622 محکوم به دیه و حبس از یک ماه تا 3 سال می شود و در صورت مرگ زن حامله به قصاص محکوم خواهد شد، گفت: همچنین هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی شود یا مردم را از کسب و کار بازدارد به موجب ماده 618 قانون مجازات اسلامی به حبس از سه ماه تا یک سال و تا 74 ضربه شلاق محکوم می شود.

وی اضافه کرد: هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب تخریب اموال منقول و یا غیرمنقول دیگران شود به موجب ماده 677 قانون مجازات اسلامی به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم می شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها