کد خبر: 472089
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۰۹:۳۴:۵۰
| |

کرونا بهانه‌ای برای بی‌انضباطی ورزشکاران

رفتار اخیر عبدولی مشابه کاری است که کیانوش رستمی در وزنه‌برداری انجام می‌دهد و بدعت آن از سوی این وزنه‌بردار گذاشته شد که تصمیم گرفته خارج از تیم و به صورت انفرادی تمرین کند. این درحالی است که به گواه مربیان و  کارشناسان تمرین انفرادی هرگز به اندازه تمرینات گروهی و تیمی بازدهی ندارد.

کرونا بهانه‌ای برای بی‌انضباطی ورزشکاران
کد خبر: 472089
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۰۹:۳۴:۵۰

اعتمادآنلاین| سعید عبدولی از جمله کشتی گیران مطرح ایران است که علی‌رغم تمام شایستگی‌های فنی همواره حواشی زیادی داشته و شاید همین حواشی باعث شده نتواند در کشتی آن‌طور که انتظار می‌رود موفق عمل کند. او چند سال پیش در رقابت انتخابی تیم ملی با ایمان انصاری درگیر شد و به خاطر همین درگیری بازی‌های آسیایی را از دست داد یا پس از حذف در المپیک آن جمله معروف را گفت و تا مدت‌ها سوژه شبکه‌های اجتماعی بود. عبدولی حالا تصمیم گرفته در اردوهای تیم ملی حاضر نشود و بهانه‌اش هم بیماری کرونا و ترس از ابتلا است.

به گزارش خبرآنلاین، رفتار اخیر عبدولی مشابه کاری است که کیانوش رستمی در وزنه‌برداری انجام می‌دهد و بدعت آن از سوی این وزنه‌بردار گذاشته شد که تصمیم گرفته خارج از تیم و به صورت انفرادی تمرین کند. این درحالی است که به گواه مربیان و کارشناسان تمرین انفرادی هرگز به اندازه تمرینات گروهی و تیمی بازدهی ندارد. در واقع کرونا تبدیل به بهانه‌ای شده که بعضی ورزشکاران ساز خودشان را بزنند ولی در شرایط حساس فعلی و در آستانه المپیک فرصتی برای این مدل رفتارها نیست و دود این بی‌انضباطی‌ها به چشم خود ورزشکاران و کاروان المپیکی ایران در توکیو می‌رود.

حبیب اخلاقی مربی تیم ملی کشتی و دستیار محمد بنا در این باره می گوید:«سعید و برادرانش جزو پرافتخارهای کشتی ایران هستند. الان هم به صورت جدی تمرینات‌شان را می‌کنند. انشالله در جام تختی در اردیبهشت سال بعد شرکت می‌کنند و در صورت موفقیت به جمع اردو نشین ها ملحق خواهند شد.» او اضافه می‌کند: «سعید قبل از اولین اردوی تیم ملی مصاحبه کرد و گفت به خاطر کرونا به اردو نمی‌آید. همین مسئله باعث شد تا تمریناتش را به صورت انفرادی ادامه دهد!»

این صحبت‌های سعید عبدولی درحالی مطرح شده که پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل در اردوی تیم ملی کشتی رعایت می‌شود و بنا به گفته حبیب اخلاقی پیش از آغاز هر دوره اردو از تمامی اعضا تست pcr گرفته می‌شود. هم‌چنین در جریان اردو هم تیم ملی در قرنطینه کامل است و و هیچکس حق خروج از اردو را هم ندارد.

محمد بنا هم با توجه به آمادگی نامطلوب سعید عبدولی در رقابت‌های لیگ، از دعوت عبدولی به تیم ملی خودداری کرد و درباره آن گفت:«به عنوان سرمربی، شرایط او را در پیکارهای لیگ دیدم که اصلاً شرایط خوبی نبود. طبیعتاً باید در وزن 82 کیلوگرم از کشتی‌گیری استفاده کنم که تا سال‌ها بتواند به تیم ملی کمک کند که این فرایند، همان بحث جوانگرایی است. چراکه معتقدم تیم ملی ملک شخصی هیچ کسی نیست.»

در چنین شرایطی و با توجه سخت‌گیری‌های محمد بنا که همه از آن خبر دارند، این رفتارها از سعید عبدولی کمی عجیب و دور از انتظار است و باعث شده او در فاصله چند ماه تا المپیک توکیو در اردوی تیم ملی غایب باشد. غیبتی در نهایت ممکن است برای این فرنگی‌کار گران تمام شود.

کشتی ایران با محمد بنا به افتخارات زیادی رسیده و این روزها به دنبال تکرار آن در المپیک توکیو است و این امر نیازمند عزمی همگانی و نظم و دیسیپلینی است که همیشه در دوران این مربی حاکم بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها