چرا زنان تنیس روی میز ایران راهی به المپیک پیدا نکردند؟

مسابقات جهانی تنیس روی میز انتخابی المپیک از 24 اسفند آغاز شد که ملی‌پوشان ایران در روز اول با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

چرا زنان تنیس روی میز ایران راهی به المپیک پیدا نکردند؟
کد خبر: 472101
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۶ ۰۹:۵۴:۲۸

اعتمادآنلاین| حمیده ایرانمنش می‌گوید با اینکه ملی‌پوشان تنیس روی میز زنان از مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک حذف شدند اما با توجه به قرعه سخت‌شان عملکرد خوبی داشتند.

به گزارش ایسنا، مسابقات جهانی تنیس روی میز انتخابی المپیک از 24 اسفند آغاز شد که ملی‌پوشان ایران در روز اول با شکست مقابل حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

شیما صفایی در اولین مسابقه خود مقابل سارا دی نوته از لوکزامبورگ با رنکینگ 75 جهان به میدان رفت و با حساب چهار بر صفر نتیجه را به حریف واگذار کرد و ندا شهسواری هم مقابل سیبل آلتین کایا از ترکیه با رنکینگ 183 جهان قرار گرفت و چهار بر یک شکست خورد.

ملی‌پوشان ایران برای کسب سهمیه المپیک توکیو تنها یک شانس دیگر دارند که مسابقات آسیای میانه است و از 28 تا 30 اسفند برگزار می‌شود. در بخش زنان یک سهمیه توزیع خواهد شد که در دو دوره گذشته شهسواری این سهمیه را برای ایران بدست آورد.

حمیده ایرانمنش در مورد عملکرد شهسواری و صفایی در مسابقات جهانی به ایسنا گفت: خانم شهسواری با حریف خود رقابت نزدیکی داشت اما در نهایت چهار بر یک نتیجه را واگذار کرد.البته خیلی از گیم‌ها را با نتیجه بسیار نزدیک باخت و در کل خوب بازی کرد. حریف او بسیار خوب بود و در دوره‌های گذشته هم ندا را شکست داده بود. خانم صفایی هم با یکی از بازیکنان خیلی قوی بازی داشت که شانس سهمیه است و با یک بازی قابل قبول چهار بر صفر شکست خورد.

او افزود: قبل از شروع مسابقات گفته بودم که بازیکنان ما بیش از یک سال است که از رقابت‌های رسمی دور بوه‌اند، بنابراین در مسابقه اول نمی‌توانند خودشان باشند و شرایط و جو بازی‌ها روی آنها تاثیر می‌گذارد که این اتفاق هم افتاد. البته شاید می‌توانستند نتیجه چهار بر صفر را چهار بر دو کنند اما باز هم حریفان ما بسیار قوی بودند.

ایرانمنش با بیان اینکه از ابتدا شانسی در مسابقات جهانی نداشتیم، تاکید کرد: این مسابقات مثل توری بین‌المللی بود که در شرایط مسابقه قرار بگیریم. دوست داشتیم قرعه راحت تری به ما می‌خورد تا حداقل دو بازی انجام بدهیم و شرایط مسابقه برایمان بهتر شود اما اتفاق نیفتاد و قرعه‌مان سخت بود.

سرمربی‌تیم ملی تنیس روی میز زنان در مورد مسابقات آسیای میانه کسب سهمیه گفت: تا 28 اسفند فرصت داریم و با توجه به رقبایمان در این مسابقات در حال کار روی برخی نکات تاکتیکی هستیم. مسابقات آنها را هم فیلمبرداری و آنالیز کرده‌ایم. امیدوارم بتوانیم با شرایط خوبی وارد مسابقات شویم. هر چند دوری از مسابقات امتیازی منفی است اما این شرایط برای بسیاری از کشورها وجود داشته و کاری نمی‌توانیم بکنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها